וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי פלד: לרכוש דירות לאנשי צד"ל החיים בישראל

31.12.2011 / 11:02

השר פלד שמונה לטפל במשפחות אנשי צד"ל שנמלטו לישראל עם נסיגת צה"ל מלבנון, אומר יממה אחרי רציחת רעייתו של איש צד"ל כי 45% מהם מובטלים. "קשה להיות פליט ולא משנה באיזו מדינה"

עם נסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000, נמלטו לישראל 620 משפחות של חיילי צבא דרום לבנון שלאורך השנים כרתו ברית עם מדינת ישראל. ממשלת ישראל קיבלה החלטה לממן את שכר הדירה של המשפחות שהתפזרו באזור הצפון. "ממשלת ישראל עשתה עבורם הרבה, אך זה לא מספיק", אמר השר יוסי פלד יממה לאחר שאיש צד"ל רצח לפי החשד את רעייתו.

השר שמונה באופן רשמי כאחראי על תיק צד"ל מטעם המדינה אמר כי "יש בישראל 620 משפחות שכוללות 2200 נפשות ועוד עשרים אזרחי לבנון שעבדו בישראל בזמן הנסיגה ואין הם קשורים לצד"ל. רק לאחרונה סידרנו תעודות זהות לאותם עובדים לבנונים שעבדו בבתי המלון בצפון". חיילי צבא דרום לבנון ובני משפחותיהם הם אזרחי מדינת ישראל בעלי תעודות זהות ודרכון. הם אינם מחויבים להתגייס לצה"ל, אך חלק מבני משפחותיהם התנדבו לשירות צבאי ולמשטרת ישראל.

נתמכים על ידי המדינה

"קשה להיות פליט ולא משנה באיזו מדינה אתה נמצא", הסביר השר פלד והוסיף כי "מדינת ישראל נתנה מענק חד פעמי לכל משפחה בסך 30,000 שקל, בהתאם לוותק של האבות בצבא דרום לבנון העניקה פיצויים וחילקה את התשלומים. עד עכשיו המדינה רכשה מאה דירות עבור המשפחות וכעת אנחנו מנסים להוביל מהלך של רכישת דירות לכל שאר המשפחות ובכך לתת להם להתנתק מהתמיכה של המדינה. זה יעשה להם רק טוב".

מה עושים אנשי צד"ל בישראל מאז הנסיגה?

"חלקם פתחו עסקים והצליחו ויש כאלה שכשלו. אחרים לקחו אחריות על החיים שלהם והתחילו לעבוד בכל מיני מקצועות. לאחרונה אפילו סידרנו עבודה לכמה מהם בחברת החשמל. הנתונים הם עצובים כי 45% מהם מובטלים".

אם היה שלום והיו פותחים את הגבול ומאפשרים לכולם לחזור לבתיהם בדרום לבנון. מה היה קורה ?

"אני מאמין שבין 60% ל-70% מהם לא היו חוזרים ללבנון. המצב הכלכלי שם הוא רע מאוד שלא לדבר על המצב הביטחוני. עם כל הכאב והצער אני עדיין חושב שעל אף היותם פליטים עדיין עדיף להם להיות בישראל. שכר הדירה שהמדינה נותנת למשפחות צד"ל יסתיים בשנת 2012. זו תהיה תקופה לא פשוטה עבורם. כרגע הם נתמכים על ידי המדינה. אני פועל לממש אפשרות להעניק לכל אחד מהם בית על חשבון המדינה כמו לעולים חדשים, אך מצפה שלאחר מכן הם יעמדו על הרגליים בכוחות עצמם".

עוד בנושא:
חשד: איש צד"ל היכה למוות את אשתו לעיני בנם בצפת
בשנה שעברה: לוחם צד"ל לשעבר נזרק מביתו וגר באוהל
האבא היה לוחם בצד"ל והבן התגייס לגולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully