וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי הימין שנעצרו "פעלו כחמ"ל נגד צה"ל"

יהושע בריינר

30.12.2011 / 0:03

שישה פעילי ימין המוכרים לשב"כ חשודים כי עקבו ודיווחו על תנועת כוחות הביטחון והעבירו את המידע לאנשי השטח שפרצו לבסיס חטיבת אפרים. פרקליטיהם: "מדובר בפגיעה בחופש הביטוי"

המלחמה בין המשטרה ופרקליטות המדינה לבין פעילי הימין עולה מדרגה: בית משפט השלום בירושלים האריך בחמישה ימים את מעצרם של שישה פעילי ימין מרכזיים שנעצרו אתמול (חמישי). לטענת המשטרה, הפעילים חשודים במעורבות ובארגון הפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים לפני כשבועיים, אולם החשדות הספציפיים נגדם הם אחזקת ידיעה סודית ואחד מהם אף מואשם בעבירת המרדה.

לטענת המשטרה, החשודים, בסיוע שלושה פעילי ימין שהורחקו מההתנחלות יצהר ונעצרו בדירתם בירושלים בשבוע שעבר, עבדו כ"חמ"ל משותף". על פי החשד, הם העבירו הודעות ומסרונים לגבי תנועת כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, זאת, על פי החשד, במטרה לפגוע בביטחון המדינה. מהחומרים שנאספו על ידי רשויות האכיפה עולה כי כל הפעילים אספו מידע על תנועת הכוחות לקראת פינויי יישובים אפשריים והפיצו את המידע בקרב פעילי שטח על מנת שאלה יגיעו לאזור הפינוי המיועד. העונש על עבירה של אחזקת ידיעה סודית יכול להגיע לשבע שנות מאסר ועל עבירת המרדה ניתן לגזור חמש שנות מאסר. הפעילים אינם חשודים כי פרצו לבסיס החטיבה אולם לטענת המשטרה הם מעורבים בארגונה.

פעילי הימין מוכרים היטב למחלקה היהודית של השב"כ ונראה כי בכוונת הפרקליטות שמלווה את התיק למצוא סעיפי אישום שימנעו מהם להמשיך בפעילותם בשטח. בראש החשודים עומד עקיבא הכהן, פעיל ימין מיצהר המוכר לשב"כ אשר במערכת הביטחון רואים בו כמי שעומד מאחורי תופעת הטרור היהודי ואחד מהוגיה. הכהן מורחק משטחי יהודה ושומרון בצו מנהלי של אלוף פיקוד המרכז והוא נחשב ליעד מרכזי של השב"כ. הכהן הוא גם היחידי מבין העצורים החשוד גם בעבירת המרדה.

השופט חן - "לא מדובר בתצפיות אזרחיות"

בחקירתו, כמו יתר החשודים, שמר הכהן על זכות השתיקה אך סיפק אליבי מוצק לזמן הפריצה לבסיס. חשוד נוסף, ירון כלאב, המתגורר במאחז מצפה אביחי שבקריית ארבע, נחשב גם כן ליעד של השב"כ ונחשד בעבר בהצתת מסגד באזור בית לחם, אולם הוא לבסוף שוחרר. כמו כן הוארך מעצרו של אלעד מאיר מהמאחז חרשה שבבנימין. מאיר מוכר גם הוא ואף הוזמן לשיחת אזהרה בשב"כ לאחר שבשנה האחרונה החל בפעילות למניעת התבוללות בבת ים שם הוא עובד כמחנך.

חשוד אחר שנעצר הוא אלחנן גרונר, דובר תנועת "חננו", המסייעת בליווי משפטי לעצורי הימין. גרונר, תושב יצהר, הפיץ, לטענת המשטרה, מסרונים הנוגעים לתנועה חריגה של כוחות צה"ל בשטחי יהודה ושומרון.

"לא מדובר על תצפיות אזרחיות ולצערי התצפיות הללו אינן תלושות ממה שהתרחש בסופו של יום - כניסה לבסיס צה"ל שהיא חציית כל קו אדום אפשרי ופגיעה בחיילי צה"ל, בקצין בכיר וברכוש צבאי", כתב השופט אביטל חן.

(עדכון ראשון - 22:33)

סנגוריהם של החשודים, מטעם "חננו", נפתלי ורצבגר ודוד הלוי, טוענים שאפילו בתקופה האפלה של ברית המועצות לא נקטו בגישה זו ולצערם חלק מהשופטים מתרשם מאווירת העליהום וההסתה נגד פעילי הימין. "היום הוכח שאין חומר הקושר את הצעירים לפגיעה בסגן מפקד החטיבה ובנסיבות אלה כל מה שנשאר הוא ארגון מחאות והפגנות. בקצב הזה יתחילו לעצור בנות אולפנה המדווחות על כוחות צבא ומשטרה בצומת יצהר או בכפר תפוח. אנו נמצאים במדרון חלקלק של פגיעה מתמשכת בחופש הביטוי מצד הרשויות".

עוד בנושא
שישה פעילי ימין נעצרו בחשד לפריצה לחטמ"ר אפרים
חקירת הפריצה לבסיס: צה"ל פועל לחשוף מקור המימון
רבנים: "מי שמכיר זהות המתפרעים - שימסור למשטרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully