וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב: חרדים בצה"ל - כניעה לתרבות החטאים

בכיר הפוסקים בעדה הליטאית קרא לעצור את שילוב החרדים בצבא - "נסיון לשלוח יד בפך השמן הטהור", כלשונו, ואמר שאין לשלבם באקדמיה החילונית. עמותת חדו"ש: למצוא רבנים ראויים מאלישיב

השאלה אם לשלב דתיים וחרדים בצה"ל ממשיכה לפלג את הרבנים הבכירים. יוסף שלום אלישיב, הפוסק החרדי הבכיר של העדה הליטאית, יצא היום (שלישי) בתוקף נגד שירות החרדים בצבא ובחברה האזרחית בכלל. במכתב שפורסם בעיתון החרדי יתד נאמן, ביטאונה של מפלגת יהדות התורה, צוטט אלישיב באומרו כי המסלולים המיועדים לחרדים בשירות הלאומי, האזרחי והצבאי מיועדים ליצור "מקומות מיוחדים שמגבשים קיבוץ של חרדים הכפוף לפורקי עול, לשליטתם ולתרבותם".

אלישיב המשיך תקף את הניסיון לשלב חרדים במסגרות האזרחיות, וטען כי "יש למחות ולהזהיר מפני כל מיני מגמות מבחוץ לשלוח יד בפך השמן הטהור, שמייסדים מסגרות מיוחדות לחרדים שיהיו תחת שליטתם המלאה ועל פי רוחם".

גם מהמוסדות האקדמיים לא חסך הרב אלישיב את שבטו. המסלולים המיוחדים לחרדים, לטענתו, "יכניסו שאיפות זרות הקלוטות מבחוץ ... גדולי ישראל נלחמו נגד כל מוסד לימודים חרדים שמיועד ללימודי כאלה, והוקיעוהו אל מחוץ למחנה". לפי נתוני התאחדות הסטודנטים הארצית נכון לשנת 2011 למדו באקדמיה 5,790 סטודנטים חרדים, רובם ככולם במסלולים מיוחדים שהוקמו עבורם המפרידים בין נשים לגברים.

חדו"ש: עוד הוכחה למשבר המנהיגות של החברה החרדית

לדברי אלישיב יצירת המסגרות המיוחדות, המבקשות לשלב את החרדים בחברה האזרחית, נועדה לשלב אותם עם "תרבות אנשים חטאים". הוא קורא שלא להיכנס למסגרות האלה, כדי "לעשות רצון אבינו שבשמים שהבדילנו מן התועים".

בתגובה למכתבו של הרב אלישיב, אמר הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, כי מדובר "בעוד הוכחה למשבר המנהיגות הנורא בו שרוי הציבור החרדי. המנהיג מספר אחת שלהם מנסה למנוע מאברכים לרכוש השכלה מקצועית ולצאת לעבוד". לדברי רגב, "יש לקוות שציבור החרדים החדשים שהולך ומתפתח ידע להצמיח מקרבו רבנים גדולים וראויים יותר, שיובילו את חברת הלומדים לעידן חדש שישלב לימודים בישיבה עם שירות ועבודה". עוד אמר רגב ש"על הרבנים, המכונים גדולי התורה, לדעת כי החברה הכללית, החילונית והדתית, לא תסכים להמשיך לשאת בעלותה של החברה החרדית ולטפח בכספי משלם המסים את חיזוקה והרחבתה של חברת הלומדים החרדית".

עוד בנושא:
חרדים ביקרו בבית הילדה שהותקפה בבית שמש
חרדים מתארגנים בירושלים: "נגד ההקצנה בקרבנו"
פקחים הורידו שלטי הפרדה בבית שמש, חרדים קראו "נאצים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully