וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נפעל נגד כל מי שיורק על נשים ומתנכל להן

טל שלו

25.12.2011 / 11:17

החשוד בתקיפת הילדה בבית שמש נעצר אך שוחרר כי לא זוהה, כך עדכן השר לביטחון הפנים. לדבריו, 21 נעצרו מתחילת שנת הלימודים בחשד להתנכלות לתלמידות בעיר, נגד 9 מהם הוגשו כתבי אישום

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה; עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לתופעה של התנכלות חרדים לנשים החוזרת על עצמה בימים האחרונים, במיוחד בבית שמש, ואמר כי "אין מקום לשום התנכלות ולשום אפליה". נתניהו אמר כי "ישראל היא דמוקרטיה מערבית ליברלית, בה המרחב הציבורי פתוח ובטוח לכולם, גברים ונשים כאחד".

"המשטרה עושה ותעשה", אמר נתניהו והוסיף כי המשטרה תפעל על מנת לעצור "ולפעול נגד מי שיורק, מי שמתנכל או מרים יד". לדבריו, "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, זה לא רק עניין חוקי זה גם עניין חברתי. יש פה עניין של נורמות חברתיות. אני קורא לכל אנשי הציבור והמנהיגים הרוחניים לפעול נגד התופעה הזו. המרחב הציבורי בישראל יהיה בטוח ופתוח לחלוטין". ראש הממשלה ציין כי שוחח אתמול עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שעדכן אותו על מאמצי המשטרה למיגור התופעה, וכמו כן עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בית שמש עלתה לכותרות בעקבות חשיפת מקרי התנכלות לילדות בעיר על רקע מגדרי, כפי שנחשף בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 עם פרסום סיפורה של ילדה בת 8, נעמה מרגוליס, שמתמודדת עם מסכת של השפלות מצד חרדים.

נעמה מרגוליס, הילדה שהותקפה ע"י חרדים בבית שמש, דצמבר 2011. באדיבות המשפחה
מתמודדת עם מסכת השפלות מצד חרדים בבית שמש. נעמה מרגוליס/באדיבות המשפחה

במהלך הישיבה עדכן השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי כבר ביום חמישי, עוד בטרם פרסום הכתבה בערוץ 2, נעצר חשוד בתקיפת נעמה מרגוליס, אולם הוא שוחרר עקב אי-זיהוי. עוד עדכן השר כי המשטרה עצרה מאז תחילת העימותים סביב בית הספר, שהחלו בתחילת שנת הלימודים, 21 חשודים בהתנכלות לתלמידות, וכי כנגד תשעה מהם הוגשו כתבי אישום. "נדרשת מעורבות רבה של מנהיגי ציבור, ראשי הקהילה וראשי הרשויות אשר במעורבות , בגינוי המעשים , בהרגעת הרוחות ובסיוע המשטרה ישיגו תוצאות ורגיעה נדרשת", אמר אהרונוביץ'.

"לטפל בקיצוניים כמו בנוער הגבעות"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס גם הוא לנושא והגדיר את ההתנכלויות בבית שמש "חמורות מאוד" והוסיף כי המצב בו ילדות קטנות לא יכולות ללכת לבית הספר בלי לספוג השפלות ופגיעות הוא "מצב בלתי אפשרי". לדבריו, "התופעה של קיצוניים שמנסים לאכוף דרך התנהגות מסוימת על הציבור בלתי מתקבלת על הדעת. כל רשויות האכיפה במדינה תירתמנה כדי לשים לזה סוף".

"צריך לטפל בקיצונים החרדיים כמו באנרכיסטים ובקיצוני נוער הגבעות", אמר שר האנרגיה, עוזי לנדאו, "במרחב הציבורי אי אפשר לקבל התנהגות מהסוג הזה. צריך אכיפת יד קשה". יחד עם זאת ציין לנדאו כי "רוב רובם של החרדים הם אנשים שאפשר לדבר איתם ומדובר בקיצוניים". גם השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו שומעים את הקולות האלה מתושבי בית שמש הוותיקים כבר זמן רב, שהם חוששים ורוצים להתנתק מהחרדיים, והגיע הזמן לשקול את הצעד הזה". שלום הוסיף כי "אנו עדים לרגע האמת, בו צריך לקבל החלטות שיחזירו את השפיות למדינה". כמו כן הוסיף כי הוא מגיע מרקע דתי מסורתי ומעולם לא נתקל "באווירה כזאת ובאיסורים האלה. מעולם לא נתקלתי בטמטום כזה".

עוד באותו נושא:
ההתנכלות בבית שמש: חרדי נעצר בחשד שירק על אישה
אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully