וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העומס בבית החולים "העמק": חולים מטופלים בעמידה

קובי דוד

21.12.2011 / 15:42

בבית החולים העמק בעפולה מנסים להתמודד בדרכים שונות עם הלחץ החריג, שהוביל לסגירת חדר המיון הבוקר. במיון ישנן תשע אחיות בלבד המטפלות בכ-400 חולים ביום. "העומס הוא בלתי נסבל"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שלומי גבאי; עריכה אמיר קוטיגרו)

בחדר המיון בבית החולים העמק בעפולה, המהווה עורק ראשי עבור החולים באזור, מנסים למצוא דרכים יצירתיות להתמודד עם הלחץ החריג שהוביל לסגירת חדר המיון למטופלים חדשים. כך לדוגמה נאלצים חולים רבים לעמוד, או לקבל טיפול רפואי בעודם ישובים על כיסא. כמו כן, ניסו אנשי הצוות לחלק כל תא, ששטחו 2 מ"ר, לחצי מהשטח, כדי להתמודד עם הלחץ והצפיפות. בחדר המיון התקבלו 35 חולים שהגיעו לקבלת טיפול, אך לא הייתה מיטה פנויה עבורם.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה דנה עוז, אחראית האחיות בחדר המיון, כי "העומס הוא בלתי נסבל. יש מרמור רב בקרב העובדים שמעניקים טיפול רפואי, וגם בקרב החולים. לא פעם החולים מגיעים לטונים צורמים בשל הצורך להתמודד עם העומס הכבד". עוז סיפרה כי בחדר המיון ישנן תשע אחיות, העובדות במשמרות המגיעות עד לכ-14 שעות. על כתפי האחיות מוטלת אחריות כבדה, בשל העובדה כי בחדר המיון עוברים כ-400 חולים ביום. "הפריפריה סובלת ממחסור גדול במיטות אשפוז, בזמן שבבתי החולים במרכז הארץ ישנן מיטות למרבית החולים".

"נאלצים להמתין כדי לקבל טיפול טוב יותר"

עוז סיפרה כי עובדים לא מעטים בבית החולים "מחפשים את הדרך החוצה", כדי למצוא עבודה נוחה יותר. בחדר המיון מטופלים כעת 75 חולים, בעוד שישנן רק 40 מיטות אשפוז. מלבד בעיית העומס שהובילה לסגירת חדר המיון לחולים, מספרים העובדים גם על מחסור גדול במיטות ובציוד.

עד שתורגש ירידה בעומס בחדר המיון, יפנו צוותי מגן דוד אדום את החולים הזקוקים לאשפוז לבתי החולים זיו בצפת ולבית החולים פוריה בטבריה. בתוך כך, ביקשה הנהלת בית החולים מהציבור לפנות תחילה אל רופא המשפחה ורק במקרים דחופים להגיע לחדר המיון. "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות ומבקשים מהחולים להתאזר בסבלנות", ציינו בבית החולים.

בחדר המיון של בית חולים העמק, התלוננו הבוקר החולים הממתינים לאשפוז במחלקות הפנימיות כי "יש כאן עומס גדול על צוות הרופאים והאחיות. אפשר להבין את ההחלטה של הנהלת בית החולים לסגור את חדר המיון כדי לא לגרום לקריסה של המערכת. אנחנו נאלצים להמתין כדי לקבל טיפול טוב יותר".

עוד בנושא
חדר המיון בבית חולים "העמק" נסגר בגלל עומס חולים
עומס חריג בבתי החולים בחיפה: חולים הופנו לנהריה
במחאה על העומס - האחיות במחלקות הפנימיות בוולפסון נטשו עמדותיהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully