וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר המיון בבית חולים "העמק" נסגר בגלל עומס חולים

קובי דוד

21.12.2011 / 10:51

למעלה מ-30 חולים ממתינים לאשפוז במחלקות הפנימיות, אך אלה מלאות עד אפס מקום. כתוצאה מכך נוצר עומס חריג בחדר המיון שהביא לסגירתו. "נאלצים להמתין לטיפול יותר טוב"

בית חולים העמק בעפולה הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא סוגר את שערי חדר המיון למטופלים, עקב עומסים חריגים בחדר המיון הפנימי ובמחלקות הפנימיות של בית החולים. משרד הבריאות נעתר לבקשת הנהלת בית החולים ואישר לסגור את חדר המיון לקבלת חולים חדשים עד להודעה חדשה. עד שתורגש ירידה בעומס בחדר המיון, יפנו צוותי מגן דוד אדום את החולים הזקוקים לאשפוז לבתי החולים זיו בצפת ופוריה בטבריה. בתוך כך, הנהלת בית החולים מבקשת מהציבור לפנות תחילה אל רופא המשפחה ורק במקרים דחופים להגיע לחדר המיון. "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות ומבקשים מהחולים להתאזר בסבלנות" ציינו בבית החולים.

תמונת המצב בבית החולים מדאיגה. חדר המיון, המהווה עורק ראשי עבור החולים באזור עפולה והעמק הזקוקים לסיוע רפואי מלא עד אפס מקום. לא פחות מ-30 חולים ממתינים להתאשפז במחלקה הפנימית, אך אין מיטה פנויה עבורם והם נאלצים להמתין בחדר המיון המלא עד אפס מקום. מבית החולים נמסר כי "מרבית המחלקות מלאות במקסימום חולים שמגיע עד ל-40 או 45 חולים, כל מחלקה והתפוסה המקסימלית שלה".

העומס הכבד שנוצר לא מדבר על עלייה גדולה בתחלואה בקרב הציבור, אלא על היקף גדול של חולים שהחליטו להגיע הבוקר אל שערי בית החולים ולא ללכת למרפאות. "אין סיבה ספציפית להחלטה לסגור את חדר המיון", ציין גורם בבית החולים, "לא מדובר על נגיף או תופעה מסוימת שייצרה עומס כבד של חולים, כרגע קיימת כמות גדולה של חולים שלא מאפשרת קליטה נוספת של חולים חדשים".

בחדר המיון של בית חולים העמק, התלוננו הבוקר החולים הממתינים לאשפוז במחלקות הפנימיות כי "יש כאן עומס גדול על צוות הרופאים והאחיות. אפשר להבין את ההחלטה של הנהלת בית החולים לסגור את חדר המיון כדי לא לגרום לקריסה של המערכת. אנחנו נאלצים להמתין כדי לקבל טיפול יותר טוב".

עוד בנושא
עומס חריג בבתי החולים בחיפה: חולים הופנו לנהריה
במחאה על העומס - האחיות במחלקות הפנימיות בוולפסון נטשו עמדותיהן

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully