וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרה בסוריה: עוד 82 הרוגים בהפגנות וקרבות

ניר יהב

21.12.2011 / 0:02

אנשי ביטחון ואזרחים נהרגו בעימותים הקשים שהתמקדו באזור אידליב, שם נמנו 56 הרוגים. צוות משקיפים ראשון של הליגה הערבית המורכב ממומחים בתחומים שונים צפוי להגיע למדינה מחר

יממה לאחר שכוחות הביטחון הסורים טבחו בכ-70 חיילים שערקו מהצבא הסורי, דיווח אמש (שלישי) המרכז הסורי לזכויות אדם כי ההרג במדינה נמשך: על פי הדיווחים, לפחות 82 בני אדם נהרגו בקרבות ובהפגנות במהלך היום, שהתמקדו באזור חומס שבמרכז המדינה, ובעיקר במחוז אידליב הצפוני, הסמוך לגבול טורקיה, שם נמנו לפחות 56 הרוגים.

לפי הדיווחים, צבא סוריה פעל אתמול בכפר עוויד שבמחוז אידליב וכתוצאה מירי מאסיבי מצד החיילים הסורים, נהרגו תושבים רבים ונפצעו עשרות.

בתוך כך, אמר אחמד בן חלי, עוזרו של מזכ"ל הליגה הערבית, כי צוות ראשון של משקיפים ערבים צפוי להגיע לסוריה ביום חמישי הבא. זאת לאחר שהשבוע חתמה סוריה על הסכם עם הליגה הערבית, במסגרתו תאפשר דמשק כניסה של פקחים למדינה. בראש הצוות יעמוד הדיפלומט סמיר סייף אל-יזל, והוא יכלול גם משקיפים ביטחוניים, משפטיים ומינהליים. לאחריו יגיע צוות של מומחים בנושא זכויות אדם.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית פרסמה היום הכחשה מפי "גורם צבאי בכיר" של הדיווח לפיו השלטונות הסורים הוציאו להורג 21 קצינים סורים שנעצרו. "הדיווח הללו, שהובא בערוצי הלווין המסיתים, חסר בסיס לחלוטין", אמר הבכיר. "פיברוק דיווחים מסוג זה הוא הוכחה נוספת לכך שהתקשורת מוליכה שולל במטרה להכפיש, להסית ולפגע באחדות בני עמנו וצבאו".

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות:
סוריה: "כ-70 חיילים שביקשו לערוק נורו למוות"
קץ למעשי הרצח? סוריה הסכימה להכניס פקחים לשטחה
הקטל בסוריה: 34 הרוגים בפשיטת הצבא על המפגינים


לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully