וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נמצא חומר רדיואקטיבי במטען נוסע בדרך לאירן

האם נמצא האקדח המעשן המצביע על כוונות אירן לפתח נשק גרעיני? המכס ברוסיה דיווח כי איתר חומר רדיואקטיבי במזוודה של נוסע בדרכו לטהרן. "החומר מיוצר רק כתוצאה מפעילות כור אטומי"

חומר רדיואקטיבי נתפס במזוודה בשדה התעופה של בירת רוסיה, מוסקבה. כך דיווחו היום (שישי) רשויות המכס במדינה. על פי הדיווח, החומר נמצא במטען של נוסע שהיה בדרכו לטהרן, בירת אירן.

מהודעת הרשויות עולה כי מדובר באיזוטופ רדיואקטיבי, שמיוצר רק "כתוצאה מפעילות של כור אטומי". ייתכן שיש בכך כדי להוות "אקדח מעשן", המצביע על כוונתו הרפובליקה האיסלמית לפתחי נשק גרעיני - בניגוד לטענות האירנים כי הם עוסקים בתוכנית גרעין אזרחית בלבד.

בתחילת נובמבר פרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) דו"ח חריף וחסר תקדים על התקדמותה של אירן לעבר פצצה גרעינית, בניגוד לטענות אירניות.

"הסוכנות מודאגת ביותר לנוכח מאפיינים מסוימים בעלי מימדים צבאיים אפשריים של תוכנית הגרעין האירנית", נכתב בפרק הסיכום של הדו"ח. "לאחר בחינה מדוקדקת של כל המידע בנושא, הסוכנות מוצאת את המידע בנושא כאמין בסך הכל. המידע הזה מצביע על כך שאירן עסקה בפעילויות הנוגעות לפיתוח מערכת נפיצה גרעינית. עוד מצביע המידע על כך שקודם לסיום שנת 2003, כמה מהפעולות האלו נעשו במסגרת תוכנית ממוסדת, וכמה מהפעולות הללו ככל הנראה נמשכות". הקביעה הזו עומדת בניגוד לדו"ח של המודיעין האמריקאי שקבע בזמנו כי האירנים נטשו בשנת 2003 את תוכנית הגרעין הצבאית.

עוד בנושא

ארה”ב: בית הנבחרים אישר הטלת סנקציות על אירן
אירן ערוכה להעביר את ההעשרה אל מתחת לאדמה”
בעולם משתכנעים: ”מלחמה חשאית” נגד אירן כבר החלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully