וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס לראשי הימין: "האזור בוער, אל תשפכו נפט"

טל שלו

15.12.2011 / 10:45

אחרי שהבוקר הוצת מסגד פלסטיני, נפגש נשיא המדינה עם רבנים וראשי מכינות צבאיות, והזהיר מהשלכות הטרור היהודי. פרס התריע: יש מתח רב באזור, הצדקה לתקוף את ישראל - אסון ושיגעון

ברקע אירועי הימים האחרונים, בהם תקפו אנשי ימין חיילי צה"ל, הסתערו על בסיס צה"ל ורגמו באבנים קצינים בכירים, וחשודים כי הציתו מסגדים, נפגש הבוקר (חמישי) נשיא המדינה שמעון פרס עם ראשי המתנחלים, והדגיש בפניהם את הסתייגותו ממעשי האלימות ומפעולות הטרור היהודי. לפגישה, במשכן הנשיא בירושלים, באו יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, רבנים בכירים וראשי מכינות קדם צבאיות.

"אני רואה בחומרה רבה את המעשים, ויש להפסיקם מיד", אמר הנשיא בפגישה. פרס התריע בפני הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית בהתנחלות עלי, כי "בזמן שהמזרח התיכון בוער, אין זה הזמן לשפוך נפט". הנשיא הזהיר כי במזרח התיכון ובעולם הערבי בפרט קיים כרגע מתח גדול מאוד, ואסור לישראל לתרום למתח הזה. "לגייס אותם, ולתת להם הצדקה לתקוף את ישראל, זה אסון ושיגעון", אמר פרס.

נשיא המדינה מצולם עם הרב אלי סדן ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי, דצמבר 2011. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס עם הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"הפגישה הזו היתה דרושה וחיונית, והוזעקה מפני שיש דבר שמאחד את כולנו - לא לאפשר להפוך את מדינת ישראל להפקר, לקבוצת אנשים אשר מהווים סכנה גדולה למצבה ולקיומה", אמר הנשיא, "צה"ל הוא צבא העם, בין אם החייל חובש כיפה או אינו חובש כיפה, זהו אותו צבא אשר מקבל הוראות ממקור אחד על דעת כולם". לדבריו, היה זה "נורא לראות צעירים נכנסים לבסיס צה"ל, כשכמעט ונרצח לנו קצין. כשאזרח לוקח אבן ומטיח אותה בראשו של קצין הקצין עלול להירצח".

הרב סדן אמר בתום הפגישה כי "שמחנו מאד לשמוע שבבסיס אנחנו מסכימים, ובעיקר שיש ביננו הסכמה מלאה שהדבר האסטרטגי החשוב ביותר למדינת ישראל זה לשמור על האחדות הפנימית, בתוך מציאות של אויבים כה רבים מבחוץ". לדבריו, ראשי המכינות הצבאיות הגיעו להיפגש עם פרס כדי "להביע עמדה נחרצת ביחס לאירועים שהיו, ולחזור ולומר שהצבא הוא צבא העם. יש פה מחנכים, שמאות ואפילו אלפים מתלמידיהם משרתים בצבא, ואפילו בדרגות בכירות. צריך להוציא את צה"ל מכל ויכוח פוליטי".

ראש הממשלה התריע גם הוא, אך נמנע מצעדים אפקטיביים

מוקדם יותר היום, התלוננו תושבים פלסטינים במנהל האזרחי כי מתנחלים הציתו את המסגד הגדול בכפר בורקה, הסמוך למגרון, והסבו לו נזק רב. ייתכן שמדובר בנקמה על פינוי והרס שני הקרוואנים במצפה יצהר, שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. על קירות המסגד שהוצת רוססה הכתובת: "מצפה יצהר מלחמה". איש לא נפגע בדליקה, אך מקורות פלסטיניים אמרו לוואלה! חדשות כי הקומה השלישית במסגד עלתה באש, וכי נשרפו כסאות רבים ושטיחים שהיו במקום. במקביל, אותרו כתובות נאצה על מחסומי בטון בצומת תפוח, סמוך לשכם. אלמונים ריססו במקום סיסמאות "תג מחיר" ואת המילה "נאצים".

אחרי שמתנחלים הסתערו על בסיס חטיבת אפרים בתחילת השבוע, גינה גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את תופעת הטרור היהודי בישראל. בנאום בכינוס בירושלים, אמר נתניהו כי חובה לנקוט יד קשה נגד מבצעי הפעולות. "צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים, וצריך לעצור אותם עכשיו", הזהיר. ראש הממשלה הוסיף כי "לא ניתן לאיש להרים יד על חיילי צה"ל", והבהיר כי מבצעי הפעולות האלימות לא מייצגים את כלל החברה. עם זאת, הוא סיכל תכנית להגדירם כחברים בארגוני טרור, צעד שיכול היה לסייע לגבש צעדי אכיפה נוספים נגדם. גם הרמטכ"ל, בני גנץ, התייחס לנושא, ואמר כי צה"ל, שאמור בשגרה "להגן על העם, הפך לצבא שנאלץ להתגונן מפני העם".

טרור יהודי - עוד כותרות
אבו מאזן: הצתת המסגד - הכרזת מלחמה
חשד: הפעולות קשורות לפינוי הבתים ביצהר
קצין בכיר: מול מעשים כאלה - אין פשרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully