וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחררי השלב השני בעסקת שליט: מעורבים בפיגועי ירי והתאבדות

ניר יהב

14.12.2011 / 12:57

לקראת יישום השלב השני בעסקה שבמסגרתה שוחרר גלעד שליט, מפרסמים הפלסטינים שמות 113 מתוך 550 האסירים שישוחררו. בין הבולטים: מעורב בפיגוע התאבדות שבו נרצחו 3 ישראלים

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" פרסמה הבוקר (רביעי) 113 שמות מתוך 550 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר בשלב השני של עסקת שליט בתחילת השבוע הבא. רוב השמות אינם מוכרים, אך הבולטים שבהם הם חבר הפרלמנט מטעם חמאס עבד אל-ג'באר פוקהא, טלאל נעסאן - שהיה חבר בחוליה שביצעה פיגועי ירי באזור רמאללה, דרויש דהדאר - פעיל פתח שהיה מעורב בחודש מרץ 2002 בפיגוע ההתאבדות ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, בו נרצחו שלושה ישראלים, ומוהנד כלבונה - תושב שכם שרצח בדקירות סכין את ששון ברוך מנתניה לאחר שקיים עימו יחסי מין. כלבונה כנראה רצח אותו משום שחשש שברוך יפיץ את תמונותיו בזמן היחסים. לפי ההערכות, שירות בתי הסוהר יפרסם את הרשימה המלאה בהמשך היום.

העסקה המלאה לשחרור גלעד שליט אושרה בממשלה ב-12 באוקטובר. בשלב הראשון של ההסכם שיצא אל הפועל ב-18 באוקטובר, שוחררו מבתי הכלא בישראל 477 אסירים ביטחוניים. רובם גורשו לרצועת עזה ולשטחי יהודה ושומרון והשאר גורשו לטורקיה, סוריה, ירדן וקטאר.

לפני מספר שבועות הבהירו גורמים במערכת הביטחון כי במסגרת השלב השני אין כוונה לשחרר אסירים "עם דם על הידיים" וכי מרבית המשוחררים יהיו אסירים פליליים או אסירים ביטחוניים, שתקופת מאסרם אמורה ממילא להסתיים.

בתחילת השבוע הביע מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, את הסכמתו לשחרר במסגרת השלב השני של העסקה את המחבל בעל האזרחות הצרפתית סלאח חמורי, שתכנן להתנקש בחייו. הרב נתן הסכמתו למהלך במסגרת פגישה עם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, בה השתתף גם יו"ר ש"ס, השר אלי ישי. בתום הפגישה מסר ישי כי הרב העביר איגרת לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בה הביע הסכמתו לשחרור האסיר.

בשנת 2009 דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את בקשתו של נשיא צרפת סרקוזי לשחרר את חמורי. בסביבת ראש הממשלה אמרו אז כי נתניהו הבהיר לסרקוזי כי "לאחרונה ועדת שחרורים דנה בעניינו ומצאה כי אינו עומד בתנאים לשחרור מוקדם. זאת, בהסתמך בין השאר על בא כוח היועץ המשפטי לממשלה שסבר ששחרורו המוקדם יהווה סיכון לביטחון הציבור, ולאור העובדה כי הוא לא הביע חרטה על המעשים בהם הורשע". בפנייה שהעביר סרקוזי לנתניהו, ציין הנשיא הצרפתי ששחרור האסיר יהווה מחווה של רצון טוב.

עוד לקראת השלב השני בעסקת שליט:

בתחילת השבוע: הרב עובדיה מסכים לשחרר המתכנן להתנקש בו
בתחילת החודש: שב"כ מגבש רשימת האסירים לשלב השני

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully