וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: גשר המוגרבים בהר הבית ייפתח מחדש

טל שלו

14.12.2011 / 0:20

לאחר שאתמול נסגר לתנועת יהודים ותיירים בעקבות התראות חוזרות מצד מהנדס העירייה, מסתמן הפתרון שיאפשר פתיחת גשר המוגרבים - הצבת כבאית אש במקום. העירייה: "הממשלה גילתה אוזלת יד"

גשר המוגרבים צפוי להיפתח בימים הקרובים, לאחר שככל הנראה נמצא פתרון לבעיות הבטיחות בגינן נסגר הגשר אתמול. במהלך הבוקר כינס ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, את שרי השמינייה לדיון בנושא ואילו הערב (שלישי) אמרו אמרו גורמים בירושלים כי לפי הפתרון המסתמן, בעיית הדליקות של הגשר תיפתר על ידי ייעוד כבאית זמינה לשמירה על גשר המוגרבים, זאת כחלק מהנחיית ראש הממשלה לאפשר חזרה של יהודים להר הבית".

עיריית ירושלים הביעה בתגובתה לפתרון המסתמן חוסר שביעות רצון וטענה כי "יש להצטער על אוזלת היד שהפגינה ממשלת ישראל בטיפול במפגע המכוער והרעוע בלב רחבת הכותל ובכניסה להר הבית. בהליך נכון של קבלת החלטות למימוש הקמת הגשר בהתאם לתכנית המאושרת ניתן להגיע לפתרון הנכון והראוי של הצבת גשר קבוע ובטוח, בדיוק במקום בו עמד הגשר הישן שנים ארוכות". ראש העירייה, ניר ברקת, הביע חשש כבד כי "בהתנהלות הנוכחית של הממשלה הגשר לא יושלם בעתיד הנראה לעין והסטטוס קוו שהופר ברחבת הכותל לא יחזור למצבו הקודם".

הגשר נסגר אתמול לתנועת הולכי רגל בהוראת הקרן למורשת הכותל לאחר שבשבוע שעבר הודיע מהנדס העיר, שלמה אשכול, כי הוא מתכוון להוציא צו המורה על סגירה מידית של הגשר. בהודעה בנושא צוין כי הוחלט לבצע את הסגירה מכיוון שהמבנה מהווה סכנה לציבור, דליק במיוחד ונמצא בסכנת התמוטטות.

בשל סגירת המעבר, נמנעת האפשרות מיהודים ותיירים להגיע להר הבית וההגעה מתאפשרת רק למוסלמים. בעקבות הידיעות על הכוונה לסגור את הגשר הזהיר שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה את ישראל כי "ירדן מתנגדת לכל ניסיון ישראלי להשפיע על האתרים הקדושים בירושלים, על זהותם ועל מורשתם, לרבות גשר המוגרבים".

(עדכון ראשון: 22:22)

עוד על סגירת גשר המוגרבים
מהנדס העיר ירושלים: צו סגירה לגשר המוגרבים
גשר המוגרבים נסגר: אין מעבר בין הכותל להר הבית
חמאס: סגירת גשר המוגרבים - תחילת מתקפה באל-אקצא

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully