וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: להציב סימן שאלה על נכונותנו למדינה פלסטינית

טל שלו

13.12.2011 / 15:09

בביקור באריאל, אמר שר החינוך כי צעדי הפלסטינים במישור הבינלאומי מחייבים "שקילה מחדש" של המדיניות הישראלית. כמו כן, המליץ לערוך סיורים לתלמידים בשילה הקדומה: "חיזוק שורשים"

שר החינוך, שבשנה שעברה ביקר במערת המכפלה וקבע כי התלמידים במערכת החינוך צריכים לסייר בחברון כדי "לדעת מאיפה הכל התחיל", המליץ היום (שלישי) כי אתר נוסף ושנוי במחלוקת יצטרף למפת הטיולים בבתי הספר.

גדעון סער, שהגיע היום לסיור באתר הארכיאולוגי בתל שילה שבדרום השומרון, בין אריאל לרמאללה, המליץ לצרף את המקום למפת הסיורים הלימודיים במערכת החינוך, משום ש"צריך להתקיים לימוד דרך הרגליים והעיניים, ולא רק בכיתה". לדברי סער, הלמידה החווייתית תחזק את התלמידים ותחבר אותם "לשורשים הלאומיים שלנו". מאוחר יותר, בביקור במרכז האוניברסיטאי באריאל, אמר סער כי ההתפתחויות באזור, התחזקות האיסלם הרדיקלי, לצד "ההתנהלות החד-צדדית של הפלסטינים בזירה הבינלאומית", מחייבת את ישראל "להציב סימני שאלה מעל הנכונות להקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודי ושומרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילה, בצד ימין של המפה. מיקום בטוח כדי לקיים בו סיור שורשים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנתיים, הבהיר שר החינוך סער, בביקור בעיר דוד בירושלים, כי הוא חש שהציבור "צמא לחינוך המבוסס על ערכים ועל המסורת היהודית". לדבריו, קידום ערכים אלה הם המטרות המרכזיות של משרדו.

"נשמור על ההתיישבות היהודית בשילה"

"זה בהישג היד, ולא במאמץ גדול אפשר להנגיש את הדור הצעיר לשורשים שלנו", אמר סער בתל שילה, האתר שבו נמצאים שרידי שילה הקדומה. הוא הבהיר כי מדובר הן בשורשים היסטוריים והן ב"שורשי התקומה הלאומית".

שר החינוך אמר כי האתר בשילה נכלל ברשימת אתרי המורשת, וכי הוא "שמח לשמוע שכבר היום מגיעות למקום קבוצות תלמידים, בתקווה שבעתיד יגיעו יותר". סער אמר שמדינת ישראל תשמור על ההתיישבות היהודית בשילה, וכי אם רוצים להגיע לשלום, אסור ליצור אשליה לפיה יום אחד לא יהיו יהודים באתר זה.

בשנת הלימודים הקודמת ביקר סער במערכת המכפלה בחברון, והודיע על השקת תכנית "נעלה לחברון", במסגרתה "יעלו" תלמידים להתנחלות היהודית בעיר ויסיירו בקרית ארבע. תכניתו של סער עוררה סערה ציבורית בקרב ארגוני שמאל, חברי כנסת, שרים לשעבר ובכירים במערכת החינוך, בשל הסיכון הביטחוני שהיא מציבה לתלמידים, ובשל הבאתם לאחד היישובים היהודים השנויים ביותר במחלוקת. ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית אשר אלון, אמר בזמנו כי "אנחנו בעד שתלמידי ישראל יכירו את הארץ והמורשת, אך משרד החינוך צריך לדאוג לחזק את מערך האבטחה סביב התלמידים כדי לאפשר ביקורים כאלה".

עוד על תכנית הסיורים של סער
ב"שוברים שתיקה" מברכים: התלמידים ייחשפו לכיבוש
התלמידים מתנגדים בתוקף לסיור: "זה פופוליזם זול"

לפנייה לכתבת tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully