וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד לועג לארה"ב: "העניקה לנו מל"ט"

נשיא אירן חגג ניצחון בראיון לטלוויזיה של ונצואלה. משרד החוץ האירני: "אובמה צריך להתנצל במקום לבקש את המל"ט בחזרה". הוגשו באירן כתבי אישום נגד "15 מרגלים אמריקאים וציונים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, העניק אמש (שני) ראיון ארוך לרשת הטלוויזיה של ונצואלה, VTV, בו שב והביע כהרגלו לעג ובוז למתנגדיו. הראיון שודר כשבמקביל חלה הלילה התקדמות נוספת במהלכים הבינלאומיים נגד אירן, כשבית הנבחרים והסנאט בוושינגטון הגיעו להסכמה על פשרה בנוגע לסנקציות חדשות נגד הבנק המרכזי של אירן, שתובא להצבעה ואישור בשבועות הקרובים. בראיון התייחס אחמדינג'ד גם לפרשת מל"ט הביון האמריקאי שנפל לידי אירן, ואמר בלגלוג כי ארצות הברית "העניקה" אותו לאירנים.

"אנחנו לא מוטרדים לגביהן", אמר הנשיא בהתייחסו לסנקציות. "תראו את העמדה שלהם נגדנו. לדו"ח הסוכנות (הבינלאומית לאנרגיה אטומית) אין שום תוקף חוקי. יו"ר הסוכנות יודע שזהו דו"ח פוליטי".

בעניין המל"ט, אמר אחמדינג'ד, בחיוך רחב ותוך הבעת שביעות רצון עצמית בולטת, כי "האמריקאים החליטו להעניק לנו את מטוס הריגול הזה. נכון לעכשיו, אנחנו שולטים במטוס. מי ששולט בו בוודאי ינתח את המערכות שלו. יתרה מכך, המערכות של אירן מתקדמות מאוד, כמו המערכות של המטוס. בכל הקשור למטוסים ללא טייס, ביצענו התקדמות רבה וכעת יש לנו גם את מטוס הריגול".

פרשת המל"ט - כותרות אחרונות:
אובמה: ביקשנו מאירן שתשיב אלינו את המל"ט
גם בישראל מודאגים מהאפשרות שמערכות המטוס יפוענחו
באירן חוגגים: משמרות המהפכה הציגו את "השלל" לראווה

הטלוויזיה האירנית שידרה צילומים של המל"ט האמריקאי [דחוף!!!!]. צילום: רויטרס עריכה: יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ', רויטרס
המל"ט מוצג לראווה בטלוויזיה האירנית, בשבוע שעבר/רויטרס, צילום: רויטרס עריכה: יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ'

אמש אישר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי המל"ט נפל לידיים אירניות, ואף קרא לאירן להחזירו. "ביקשנו מהם - עכשיו נראה כיצד האירנים יגיבו", אמר הנשיא. במשרד החוץ בטהרן הגיבו היום לדברים ואמרו כי במקום לבקש את המל"ט בחזרה, על אובמה להתנצל בפני אירן על כך ששלח אותו מלכתחילה.

"נראה שאובמה שכח שריבונותנו על המרחב האווירי שלנו הופרהעל ידי משימת ריגול שהפרה את החוק הבינלאומי", אמר דובר משרד החוץ, ראמין מהמנפראסט, במסיבת עיתונאים. "עכשיו, במקום להתנצל על העבירה שהם ביצעו, הוא בא בדרישות. על אמריקה להבין שהפרת הריבונות האירנית מסכנת את השלום והביטחון בעולם".

שר ההגנה האירני, אחמד וחידי, הוסיף בראיון לסוכנות IRNA כי "המל"ט הוא כעת רכושה של הרפובליקה האיסלמית. טהרן תחליט מה היא מתכוונת לעשות בעניינו". במקביל, קיבל הפרלמנט בטהרן החלטה הקובעת כי תקרית המל"ט "מהווה הוכחה לטרור בינלאומי והפרה בוטה של החוק הבינלאומי על ידי אמריקה התוקפנית". כבר בשבוע שעבר התלוננה אירן למועצת הביטחון של האו"ם על התקרית.

בתוך כך, דיווחה היום סוכנות הידיעות האירנית הממלכתית IRNA כי התביעה הכללית באירן הגישה כתבי אישום נגד "15 מרגלים אמריקאים וציונים". על פי הדיווח, התובע הכללי, עבאס ג'עפרי דוולטבאדי, אמר כי הנאשמים "הוציאו לפועל פעילויות ריגול נגד אירן". לא נמסרו כל פרטים נוספים, ולא ברור אם יש קשר בין כתבי האישום לדיווחה של אירן בחודש שעבר על מעצרם של 12 סוכני CIA ש"פעלו בשירות ישראל". אירן נוהגת להודיע מפעם לפעל על מעצר והאשמת חשודים בריגול, אך לרוב היא אינה מספקת פרטים קונקרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully