וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: סגירת גשר המוגרבים - תחילת מתקפה באל-אקצא

ניר יהב ופנחס וולף

12.12.2011 / 15:44

בזירה הפלסטינית מגיבים בחריפות להחלטה הישראלית לסגור את הגשר המוביל להר הבית. דוברו של אבו מאזן: "צעד שיוצר אווירה שלילית". יו"ר הכנסת ריבלין: "אין מלחמה עם האיסלם"

הידיעות בישראל על החלטת הקרן למורשת הכותל לסגור את המעבר בגשר המוגרבים בהר הבית, עוררו כצפוי תרעומת בזירה הפלסטינית. כתוצאה מהחלטת הקרן, נמנעת כעת האפשרות ליהודים ולתיירים להגיע להר הבית דרך הכותל וההגעה להר מתאפשרת למוסלמים בלבד. הסגירה התבצעה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה עיריית ירושלים על הוצאת צו המורה על סגירה מידית של הגשר, מכיוון שהמבנה נמצא בסכנת התמוטטות.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר היום (שני) כי סגירת גשר המוגרבים היא "תחילתה של מתקפה ישראלית על מסגד אל-אקצא" המחייבת "התעוררות ערבית ואיסלמית למען הפסקתה". לדבריו, מדובר בתכנית ציונית שמטרתה לתקוף בסופו של דבר את מסגד אל-אקצא.

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינה אף הוא את הצעד הישראלי: "צעדים מסוג זה יוצרים אווירה שלילית באזור. על הקוורטט לקחת אחריות ולמנוע פיצוץ גדול שעלול לזעזע את האזור כולו בגלל ההסלמה הישראלית". לדבריו, צעד זה מוכיח כי ישראל מעוניינת לפעול נגד המאמצים הבינלאומיים, ובעיקר מאמצי הקוורטט, לחדש את תהליך השלום.

מנגד, יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, ביקש להרגיע את העולם הערבי. במהלך פגישתו עם שגריר גרמניה בישראל אנדראס מיכאליס, אמר ריבלין כי "אין לנו מלחמה עם האיסלם וגם לא כוונות מלחמה כאלה. גשר המוגרבים נבנה מתוך הסכמה כל הצדדים המעורבים בניהול ההר. כרגע הגשר מסוכן ויש צורך לבנות גשר חדש, לא בתוך הר הבית אלא אליו. אנו מקבלים מסרים של אזהרה מהמצרים משום שהאחים המוסלמים מפעילים עליהם לחץ. הבנה ותמיכה מהזירה הבינלאומית, תסייע לנו לשוב ולבנות את הגשר".

השגריר הגרמני השיב כי "אנחנו ערים לסכנות ולבעיות עם הגשר, וכן לניסיון לייצר תיאוריות קונספירציה ערביות סביב הקמתו מחדש. גרמניה השתכנעה לחלוטין שלישראל יש כוונות כנות ורציניות, ואין כל מניפולציה מאחורי בניית הגשר".

סגירת שער המוגרבים - כותרות אחרונות:

מהנדס העיר ירושלים: צו סגירה לגשר המוגרבים
גשר המוגרבים נסגר: אין מעבר בין הכותל להר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully