וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפסד בתחרות פלאי תבל, ים המלח ממשיך להיעלם

רמי שני

6.12.2011 / 9:59

עם ההפסד הצורם בתחרות שבעת פלאי הטבע החדשים של העולם, המדידות השגרתיות באגם המלוח מגלות שמפלס המים בו מוסיף לרדת. רק בחודש האחרון ירד המפלס ב-17 סנטימטרים

מסתמן שגם צילום העירום של ספנסר טוניק וגם מסע יחסי הציבור האגרסיבי של תחרות שבעת פלאי הטבע החדשים של העולם, לא הצליחו לעזור לים המלח, שמוסיף להתרוקן מדי חודש.

מפלס האגם ירד ב-17 סנטימטרים בחודש נובמבר, וגובה המפלס בימה הקטנה עומד כעת על 425.36- מטרים בלבד - כך עולה ממדידה שבוצעה בסוף השבוע האחרון. בחודש ספטמבר נמדדה באגם ירידה ממוצעת של עשרה סנטימטרים בגובה המים, ובחודש אוקטובר ירדו המים ב-11 סנטימטרים נוספים. מדובר בירידה ממוצעת שנתית של 1.35 מטר בגובה המפלס, לעומת ירידה שנתית ממוצעת של מטר בשנה בעשור האחרון, ו-70 סנטימטר בעשור שקדם לו. תושבי האזור מודאגים מכך שחרף כמות המשקעים הרבה, באופן יחסי, המים ממשיכים להתאדות מסביב לאגם, בזמן שהוויכוח על מימון קציר המלח נמשך ואינו מגיע להכרעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי התחרות, הים המפואר ההוא לא נותר הרבה כיום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ים המלח אמנם נכלל ב-14 המועמדים הסופיים בתחרות פלאי הטבע החדשים של העולם, אך לא נבחר לרשימה היוקרתית. אחרי שנודעו תוצאות התחרות, אמר ח"כ ניצן הורוביץ, ראש השדולה להצלת ים המלח, כי יש להמשיך לפעול לשיקום האתר, דווקא משום שלא זכה בתחרות. "חייבים לשקם את ים המלח ולשמור על מעמדו כפלא טבע עולמי", אמר והוסיף כי "אם הממשלה לא תעשה זאת, ותמשיך לטמון את הראש בחול, ים המלח יילך וייעלם".

הממשלה בזבזה מיליונים על הקמפיין

לקידום זכייתו של ים המלח הוביל משרד התיירות קמפיין חסר תקדים, בהיקף של 8.75 מיליון שקלים, בו השתתפו גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרים וראשי ערים. גם בירדן וברשות הפלסטינית קידמו את המועמד המקומי - אחד משלושה נציגים של המזרח התיכון, לצד ארכיפלג בתינה בדובאי ומערת ג'עייתא בלבנון. מארגני התחרות דרשו שיתוף פעולה של ישראל, ירדן והפלסטינים כתנאי לרישום ים המלח לתחרות, דבר שהוביל לחיכוכים בין הצדדים. הרשות הפלסטינית אף הכריזה במסיבת עיתונאים כי היא משתתפת בקמפיין המשותף "כדי לבסס את הזכות הפלסטינית על ים המלח, שחלק מחופיו נכבשו על ידי ישראל באופן המפר את החוק הבינלאומי". בישראל, מנגד, הביעו צער על עירוב הפוליטיקה במיזם התיירותי.

עוד באותו נושא:
הצעת חוק: מפעלי ים המלח יממנו 90% מאיסוף המלח
למרות ההפסד - מיסז'ניקוב מרוצה מקמפיין ים המלח
אכזבה בישראל: ים המלח לא ברשימת 7 פלאי העולם
גם הפלסטינים רוצים את ים המלח כפלא של העולם
צילום העירום של ספנסר טוניק בים המלח התקיים, למרות ההפרעות

  • עוד באותו נושא:
  • ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully