וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים יצביעו היום על מתווה ההסכם שגובש מול האוצר

אחרי פריצת דרך במשא ומתן שהושגה לפנות בוקר, מתווה ההסכם יובא היום לאישור הרופאים בבתי החולים ברחבי הארץ. לפי חלק מההסכמות, כל מתמחה יקבל מענק של עשרות אלפי שקלים

יש פתרון? המשבר במערכת הבריאות מגיע לישורת האחרונה בתום שבועיים של דיונים מרתוניים בין הרופאים המתמחים לאוצר, בתיווכם של השופט בדימוס יצחק זמיר ופרופ' מוטי מרוני. הסיכומים שהושגו בין הצדדים יוצגו היום (שלישי) בפני הרופאים בבתי החולים השונים, כדי לאשרם לקראת הצגתם בבית המשפט.

לפנות בוקר, הגיעו נציגי הרופאים המתמחים המבקשים להתפטר ונציגי משרד האוצר להסכמה על מתווה לפתרון המשבר במערכת הבריאות. לפי חלק ההסכמות שהושגו, יקבלו המתמחים מענק בסך עשרות אלפי שקלים, כל אחד, במהלך תקופת ההתמחות. גם הרופאים המומחים יזכו לשיפור משמעותי בתנאיהם: הם יקבלו תגמול בעבור תורנויות אחר הצהריים ויזוכו בכוננויות בתמורה לעבודה נוספת. התמורה לשכרם עשויה להסתכם בכ-7,000 שקלים, לכל מומחה.

לאחר שיחות מרתוניות בין הצדדים, עוברת כעת הטיוטה תיקונים משפטיים, והיא תועבר הבוקר לאישור הרופאים המתמחים בבתי החולים. ההסכם יאושר רק לאחר שהמתמחים עצמם, ולא רק נציגיהם, יאשרו אותו.

אחד משני המתווכים במגעים, השופט בדימוס יצחק זמיר, אמר כי "במהלך הדיונים, שהתקיימו אתמול משעות הבוקר, הושגו הסכמות בין הצדדים להידברות במספר נושאים, שנותרו פתוחים עד היום. בכך הושלמה ההידברות ונוסח מסמך עקרונות, שאמור להיות מובא הבוקר לאישור הרופאים הצעירים בבתי החולים השונים. המתווכים סבורים כי הרופאים השיגו במהלך ההידברות היענות לעיקר התביעות שלהם לשיפור תנאי העבודה במסגרת ההסכם". זמיר הוסיף כי "תקופת ההסכם נותרה כפי שנקבע בהסכם, ללא קיצור וללא הארכה. כמו כן הוסכם כי בשנת 2015 תוקם ועדה שתבדוק את המצב בפועל לאור הוראות ההסכם. אם מסמך העקרונות יאושר מחר על ידי הרופאים ניתן יהיה לחתום עליו כבר מחר".

כזכור, לפני כשלושה שבועות מינה בג"ץ שני מלווים למשא ומתן בין הרופאים המתמחים לבין נציגי משרד האוצר, במטרה לקדם את המשא ומתן בין הצדדים, ולהביא לסוף את המשבר במערכת הבריאות. בעקבות החלטת בג"ץ, הסכימו לבסוף המתמחים והאוצר לשני המלווים שהוצעו להם על ידי בית המשפט – שופט העליון לשעבר, פרופ' יצחק זמיר, ופרופ' מרדכי מירוני. כמו כן, נקבע כי שני הצדדים יקיימו דיונים אינטנסיביים במהלך פרק זמן של כשבועיים וידווחו לבג"ץ על התקדמותם ובמקביל, שבו הרופאים המתמחים לעבודתם.

עוד בנושא:
הרופאים הסכימו לשוב לעבודה - שני מגשרים מונו
הושגה הסכמה עקרונית בשיפור תנאי העבודה של המתמחים
סטודנטים לרפואה דחו הסטאז': "נאבקים על החלום"

(עידכון ראשון: 00:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully