וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום לנתניהו: "הקדמת הפריימריז בליכוד? לא חוקי"

פנחס וולף

4.12.2011 / 0:07

ראש הממשלה צלצל למשנהו כדי לבשר לו על יוזמתו להקדים הפריימריז ל-31 בינואר, אך שלום, שרואה עצמו גם מועמד לראשות - מתנגד. "יש כללים ברורים לליכוד, אין סיבה אמיתית להקדמה"

לא כל-כך מהר: הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כוונתו להקדים את הפריימריז לראשות הליכוד ל-31 בינואר, גררה אחריה, כצפוי, ביקורת מקרב הטוענים לכתר. מקורבי המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, כבר הבהירו הערב (ראשון) בשיחה עם וואלה! חדשות כי שלום עשוי לפעול גם בכיוונים משפטיים נגד הקדמת הפריימריז. נתניהו התקשר גם אליו הערב, כמו לכל חברי סיעתו, כדי לבשר לו על החלטתו, אלא שתגובת שלום הייתה צוננת: "יש כללים ברורים לליכוד", אמר לראש הממשלה, "החוקה אומרת שהבחירות לראשות המפלגה יתקיימו עד שישה חודשים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. זה יכול להיות קצת יותר מוקדם מכך, אך לא שנתיים לפני. המהלך לא חוקי".

מקורבי שלום הבהירו כי "לפי החוק, הבחירות לכנסת יתקיימו בנובמבר 2013, ואין סיבה אמיתית לבחור את מועמד הליכוד לראשות הממשלה שנתיים לפני, משום שהמטרה היא לבחור את המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח בבחירות. הדבר יכניס את כולם למערבולת פוליטית, כאשר שרים יעסקו בפוליטיקה ולא בעשייה. בכל מקרה, לא נאמרה עדיין המילה האחרונה בעניין".

מוקדם יותר נודע כי ראש הממשלה החליט לנצל את יום הבחירות לוועידת הליכוד, ה-31 בינואר 2012, כדי לקיים גם בחירות לראשות הליכוד, ולמועמדה לראשות הממשלה. בין היתר, נתניהו מעוניין ליצור לעצמו "שקט תעשייתי" עד לבחירות ב-2013, וכן מעוניין לנצל את העובדה כי כבר מתקיימות בחירות בתנועה, ובכך לחסוך לה כמה מיליוני שקלים. בשיחותיו עם חברי סיעתו הבהיר נתניהו כי הוא "רוצה שנתיים יציבות עד הבחירות לכנסת ורוצה חופש פעולה".

(עדכון ראשון: 23:52)

עוד בנושא
נתניהו החליט להקדים את הפריימריז ל-31 בינואר

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully