וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשי חמאס עזבו את סוריה ועושים דרכם לעזה"

4.12.2011 / 21:13

גורמים דיפלומטיים דיווחו לרויטרס כי מרבית אנשי בסיס הארגון בדמשק נטשו אותו באחרונה, בשל המהומות המתחוללות בסוריה. לא ברור אם גם משעל בין העוזבים. "תישאר נציגות ליום שאחרי"

מרבית פעילי חמאס המוצבים בסוריה עזבו לאחרונה את דמשק לכיוון רצועת עזה, כחלק ממאמץ הארגון לצמצם את נוכחותו במדינה, השרויה בעימות עקוב מדם בין משטרו של בשאר אסד למורדים בו – כך דיווחו הערב (ראשון) גורמים דיפלומטיים לרויטרס. הגורמים ציינו עוד כי הלשכה המדינית של חמאס, המוצבת בסוריה, אשר מנתה בשיאה מאות פעילים, מונה כיום כמה עשרות בודדות.

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. רויטרס
לא ברור אם גם הוא עזב את סוריה. משעל/רויטרס

עוד מוסרים הגורמים, כי החלטתה של הליגה הערבית להשעות משורותיה את סוריה עקב הדיכוי האלים של המהומות בשטחה, האיצה את פינוי הפעילים מדמשק. בחלקם, מדובר בפעילים המתגוררים בסוריה מאז שנות ה-90, ובמקרים אחרים מדובר בפעילים שעזבו את עזה לסוריה רק בשנים האחרונות. לטענת הגורם, חמאס שואף להשאיר במקום נוכחות בסיסית, כדי להמתין ולראות כיצד תיראה סוריה ביום "שאחרי אסד". בין היתר, מחפשים בחמאס בסיסים נוספים לפעילות הבינלאומית של הארגון, ובין היתר נבחנת האפשרות להקים נציגות במצרים, קטאר, טורקיה או סודן. בשלב זה לא ברור האם העזיבה ההמונית של חמאס את דמשק כוללת גם את ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, או את סגנו, מוסא אבו-מרזוק.

"נתרחק מאירן וחיזבאללה"

אתמול אמר ראש המועצה הסורית הלאומית, בורהן גליון, המייצגת את האופזיציה לנשיא אסד, כי בעידן שאחרי תום שלטונו של הנשיא צפויה סוריה להתרחק מבעלות בריתה – אירן וחיזבאללה. בראיון לעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" אמר גליון כי "מערכת היחסים הנוכחית בין סוריה לאירן היא חריגה. לא תימשך מערכת יחסים מיוחדת איתה, כמו ברית צבאית או אסטרטגית. אין הדברים נוגעים ליחסים כלכליים".

"כשם שיחסינו עם אירן ישתנו", המשיך גליון, "כך גם עם החיזבאללה. לבנון לא צריכה לשמש זירה למאבקים פוליטיים כפי שהיא משמשת בימי משטר אסד". גליון לא התבטא בנוגע לחמאס, שקיים בדומה לחיזבאללה מערכת יחסים חמה עם משטר אסד, אך ציין כי המועצה מקיימת קשרים עם ארגון אש"ף. הוא המשיך וקרא להגברת הלחץ הבינלאומי על ארצו. "אנחנו סומכים על הסורים שיפילו את המשטר של אסד... אך אנו זקוקים לקהילה הבינלאומית כדי לעצור את דיכוי עמנו".

עוד בנושא
תיעוד מיוחד: עם העריקים המורדים נגד שלטון אסד
”סוריה תתרחק מאירן וחיזבאללה ביום שאחרי אסד”
סוריה: ”8 חיילים נהרגו במתקפת מורדים על בסיס מודיעין”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully