וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "רכבת טרכטנברג יוצאת לדרך, מציע להיות עליה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

4.12.2011 / 11:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ התייחסו בפתח ישיבת הממשלה לדו"ח ועדת טרכטנברג בו דנה היום הממשלה. "ההטבות אפשריות בזכות ניהול אחראי"

ישיבת הממשלה השבועית עסקה הבוקר (ראשון) באישור דו"ח ועדת טרכטנברג. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח הישיבה כי "הממשלה תצביע היום על הטבות נוספות להפחתת יוקר המחיה בישראל. ההטבות מוזילות את מחירי הדיור, מוזילות את הנסיעה בתחבורה הציבורית, ומיועדות לסייע בהורדת מחירי הגז והדלק. ישנה גם בשורה נוספת - לרוכשים מוצרים באינטרנט יהיה פטור ממכס לרכישה ששוויה עד אלף שקל".

נתניהו הדגיש כי "כל אלה הם צעדים נוספים שאנו עושים בהמשך להטבות המס שכבר אישרנו, הטבות ששוות יחד מאות שקלים בחודש. אנחנו מסוגלים ללכת בתוואי הזה בזכות הדרך האחראית שבה אנחנו מנהלים את כלכלת ישראל, ואנחנו ננהג באותה אחריות בהמשך, בבואנו לתת את המענה הראוי לצורכי החברה, הכלכלה והביטחון של מדינת ישראל אל מול הטלטלה הכלכלית בעולם ואל מול הטלטלה הגיאו-פוליטית באזורנו?.

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס אף הוא לדו"ח בכניסה לישיבה ולמחלוקת בין משרדו למשרד הביטחון בנוגע לקיצוץ אפשרי בתקציב הביטחון. "הדו"ח שמוגש היום לממשלה, אלו צעדים שעובדו בהתאם לאישור הממשלה לפני כחודש וחצי. רכבת טרכטנברג יוצאת היום מהתחנה אני מציע לכולם, כולל לשר הביטחון, להיות עליה ולא לעכב אותה", אמר שטייניץ.

בכניסה לישיבה אמר שר הפנים אלי ישי כי אם יבין שאין בהמלצות טרכטנברג אלמנטים חיוביים, ש"ס תצביע נגד ההמלצות. ?ישנם חלקים חשובים מאוד שלא באו לידי ביטוי בדו"ח כמו הדיור הציבורי, הוזלת מחירים והחזרת הפיקוח על חלק גדול מהמוצרים. לצערי הרב הדברים העיקריים חסרים?, אמר ישי.

עוד התייחס נתניהו לבעיית המסתננים בדרום הארץ. "ביקרתי באילת ושמעתי את זעקת התושבים לגבי תופעת המסתננים. עולה מהם ייאוש. הם מרגישים שהם מאבדים את היכולת להתנהג בצורה נורמטיבית, ללכת ברחוב בלילה. הבעיה אינה רק בדרום אלא גם בעוד ערים ברחבי הארץ. אני רואה בתופעה הזו איום על הכלכלה, החברה הביטחון והמרקם הדמוגרפי. כינסתי שרים לדון באספקטים של הבעיה ולהעלות פתרונות. צריך להאיץ את בניית הגדר, לסגור את הפרצות", אמר נתניהו. "הוריתי לסיים את הבנייה של המכשול בתוך פחות משנה. מי שיעסיק מסתננים בלתי חוקיים ייקנס בסכומים גדולים. אנחנו נחושים להגן על גבולנו, זוהי זכותה של כל מדינה וחובתה של כל ממשלה", הדגיש.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully