וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זהירה: התקדמות במגעי המתמחים והאוצר

רוני לינדר-גנץ

2.12.2011 / 0:12

הסכמה עקרונית כבר הושגה, ככל הנראה, בנושא שיפור תנאי העבודה של המתמחים, לרבות אכיפת הסעיף לפיו יעשו מתמחים עד שש תורנויות בחודש ויתוגמלו על עבודה בסופי שבוע

המתווכים בשיחות בין הרופאים המתמחים לבין האוצר דיווחו אמש (חמישי) על התקדמות משמעותית במגעים בין הצדדים, ואף מתנבאים בזהירות כי עד אמצע השבוע הבא יסתיים ההליך בהצלחה.

בימים הקרובים מתכוונים נציגי המתמחים וההסתדרות הרפואית לקיים אסיפות הסברה כדי להציג לרופאים "בשטח" פרטים מתוך ההליך וההסכם המתגבש.

התחום בו כבר הושגה, ככל הנראה, הסכמה עקרונית הוא שיפור תנאי העבודה של הרופאים והמתמחים - עם דגש על אכיפת הסעיף בהסכם שקובע כי מספר התורנויות של המתמחים יוגבל ל-6 בחודש לכל היותר. בנושא זה יהיה ככל הנראה קנס על מעסיק שייאלץ מתמחים לבצע יותר מ-6 תורנויות.

נושאים נוספים שבהם הושגה ככל הנראה הסכמה, הם יום מנוחה שבועי למתמחים שמבצעים תורנויות בסופי שבוע; תגמול על עבודה בימי שישי והסעות למתמחים. בנוסף, כתחליף לדרישה לקיצור ההסכם מנסים המתווכים להגיע למודל של "בחינת ההסכם במהלך התקופה, שיחול, על מנת לאתר בעיות במועדן ולפתרן".

הסוגיה המרכזית שעדיין נמצאת במגעים היא נושא התמורה הנוספת לרופאים - מענק למתמחים ותגמול נוסף למומחים. הצדדים מנסים להגיע למתווה שבו תינתן תמורה מוגדלת לרופאים שיעבדו יותר במערכת הבריאות הציבורית, ולמענקים כספיים לרופאים שיתחייבו לכך.

לדברי השופט בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, אחד משני המתווכים בהסכם, "בחלק מהנושאים הושגה הסכמה ובנושאים אחרים חלה התקדמות, אם כי יש עדיין מחלוקות. במסגרת המחלוקות עדיין נמשך הדיון בתביעת הרופאים לקבל מענק עבור מתמחים ומומחים וכן נמשך הדיון בדבר בדיקת המצב בשטח במהלך ההסכם על ידי גוף בו יהיה לרופאים הצעירים ייצוג".

(עדכון ראשון: 22:12, 1.12.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully