וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת הנשים מגיעה לכנסת: מאסר או חוק מסייע?

פנחס וולף

30.11.2011 / 21:40

ח"כ יעקב כץ מציע לאסור על צה"ל לחלק הוראות המנוגדות לדת - ח"כ הרצוג דווקא חושב שיש לקבוע עונש מאסר לפי שפיעל להדרת נשים. "מוכרחים לעצור את גל הדרת הנשים בעודו באיבו"

מדירי הנשים ייענשו, או יקבלו גושפנקה למעשיהם מבית הנבחרים? שתי הצעות חוק המתייחסות לסוגיית אפליית הנשים בחברה הישראלית יעלו בימים הקרובים לדיון במליאת הכנסת – והן מנוגדות זו לזו. ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) הגיש הבוקר (רביעי) הצעת חוק הקוראת להחמיר עם הפועלים להדרת נשים בחברה. לפי הצעת החוק, הפועל להדרת נשים צפוי לעונש מאסר של עד חמש שנים, וקנס בגובה של עד 300 אלף שקלים.

בוז'י הרצוג בישיבת סיעת העבודה, פברואר 2011. עומר מירון
"לחסל את התופעה באיבה". ח"כ הרצוג/עומר מירון

"פעולות המדירות נשים מהמרחב הציבורי ניכרות בכל מקום: איסור שירת נשים בפרהסיה, איסור הופעת פני נשים בפרסומות, הפרדת נשים בתחבורה ציבורית, הפרדת נשים על מדרכות, הדרתן ממערך השיפוט בדיני משפחה ואפלייתן בקבלה לתפקידים ציבורים כחלקן באוכלוסייה, ומתוך טעם הרואה בנוכחותן הציבורית פגם מוסרי. מוכרחים לעצור את גל הדרת הנשים בעודו באיבו, והגיע הזמן למחאה ציבורית ענקית ותקיפה של גברים ונשים גם יחד", כתב הרצוג בדברי ההסבר להצעה.

הרבנות תקבע את ההלכה בצבא?

לעומתו, הגיש אתמול יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), הצעת החוק המבקשת לקבוע כי דווקא ייאסר להורות לחיילים לבצע דברים בניגוד לדתם – כמו שמיעת שירת נשים לחיילים דתיים המאמינים שחל איסור לשמוע שירת נשים. כמו כן, ייאסר להדיח חיילים מתפקידם בשל אי מילוי פקודה המנוגדת להלכת דתו. בהצעת החוק נכלל גם סעיף הקובע כי הרבנות הצבאית תהיה מוסמכת לקבוע מה ההלכה בצבא.

בשבוע שעבר התייחס לסוגיית שירת הנשים בצה"ל הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. במהלך פגישתו עם מתגייסים לחטיבת גולני בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, הביע הרמטכ"ל את אכזבתו מדבריו של הרב אליקים לבנון, לפיהם אם חיילים דתיים יחויבו להשתתף בטקסים בהם ישירו נשים, הוא יורה לתלמידיו להימנע מגיוס לצה"ל. גנץ אמר כי לא שמע באופן פרטני את מה שאמר הרב לבנון, אך את מה ששמע "לא אהב". לדבריו, "בצה"ל משרתים גם נשים וגם גברים, דתיים וחילוניים. צה"ל עושה רבות למען השירות המשותף ועלינו להדגיש את מי שרותם את עצמו ולא את מי שמדיר את עצמו".

עוד בנושא
גנץ מאוכזב מהרב לבנון: ”חשוב מי שרותם את עצמו”
צוערים נטשו טקס עקב שירת נשים - המג”ד התעלם
דעה: לא מתאים להם? שישתלבו כראוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully