וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: כ"ט בנובמבר - "יום הציונות הלאומי"

פנחס וולף

29.11.2011 / 5:03

לפי הצעה חדשה שיזם דני דנון, התאריך המציין את החלטת האו"ם להקים מדינה יהודית בארץ ישראל יוגדר כיום חג לאומי, שיצויין במערכת החינוך ובמוסדות השונים

יום כ"ט בנובמבר יוגדר כ"יום הציונות הלאומי" בכל מוסדות המדינה – כך לפי הצעת חוק חדשה של ח"כ דני דנון (ליכוד) אותה יזם לקראת ציון 64 שנה להחלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947, על חלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות - מדינה יהודית ומדינה ערבית.

"השנים חולפות ואסור לנו לשכוח את התאריך החשוב הזה ואת ערך הציונות, אשר יחדיו מהווים חלק בלתי נפרד מסיפור הקמת מדינת ישראל", אמר דנון אמש. לדבריו, ציון של ימים ייחודיים במערכת החינוך, בצבא ובמוסדות המדינה השונים, הוכיח את עצמו ככלי יעיל לשמירה על המורשת, וכך יש לעשות גם עם כ"ט בנובמבר.

טרם תוגש הצעת החוק למזכירות הכנסת, היא תובא לשר החינוך במטרה לקבל את תמיכתו ולאחר מכן יעבור להליכי חקיקה מזורזים. דנון הסביר כי "בעולם טכנולוגי, בו הנוער חשוף לכמויות בלתי נלאות של מידע, חשוב להבחין בין מידע למורשת ולמסורת. התאריך כ"ט בנובמבר מהווה אבן דרך משמעותית בבניין הארץ - וצריך לדאוג שהנושא יישאר צרוב בתעודת הזהות של מדינת ישראל לעד".

הצעת החוק החדשה תגדיר כי החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר על סיום המנדט הבריטי בארץ ישראל תצוין בכל מוסד לאומי - לרבות בתי הספר, צה"ל, המשטרה, שירות בתי הסוהר ושירותי כיבוי האש. בנוסף תוגדר שעת לימוד מלאה, הכוללת טקס רשמי המציג את המאורע ואת תרומתו לבניין הארץ. הכנסת תציין אף היא את התאריך, ותינתן זכות דיבור מיוחדת בנושא לחברי כנסת במליאה.

עוד באותו נושא
הצעת חוק: שחקני הנבחרת יצהירו נאמנות למדינה
יוזמה בכנסת: ח"כ יצהיר אמונים ל"מדינה יהודית"
דיכטר מאתגר את נתניהו: יזם חוק "מדינת הלאום היהודי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully