וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שוקלים להשיב את כספי המסים לרשות"

פנחס וולף

28.11.2011 / 10:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בכנסת כי "ישראל תבחן את העברת הכספים לפלסטינים לאור הרגיעה. הפלסטינים החליטו לעצור את המהלך הבינלאומי, ורואים שהאיחוד עם חמאס הם יותר מהלך טקסי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (שני) בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "ישראל שוקלת להשיב לפלסטינים את כספי המיסים וזאת על פי החלטת ממשלה. ישראל תבחן המהלך הזה והיא עושה זאת לאור הרגיעה".

בהתייחסו לחששות מפני המהלך הפלסטיני הבינלאומי בספטמבר אמר ראש הממשלה: "הצלחנו למנוע את התחזיות בפעילות בינלאומית. אנחנו מזהים רגיעה בצד הפלסטיני. הם החליטו לעצור עם הצעדים. במועצת הביטחון לא היינו אפילו זקוקים לווטו. האיטנרס שלהם לעצור. אנו רואים שהאיחוד עם חמאס והשיחות הם יותר מהלך טקטי וטקסי שאין לו תוצאות קונקרטיות".

שר הביטחון, אהוד ברק, הביע בישיבת סיעת העצמאות את שביעות רצונו מדברי נתניהו ואמר כי "אלו כספים ששייכים לפלסטינאים, הם נאספים על ידינו והם חלק מהתרומה ליציבות של מה שקורה ברשות בכלל ובשירותי הביטחון שלהם בפרט". עוד אמר ברק כי "לאור השתנות התנאים והעובדה שהפלסטינאים יורדים מחלק מהצעדים החד צדדים באו"ם, זאת הזדמנות נכונה לשים את העניין הזה מאחורינו ולהעביר את הכספים.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו מוקדם יותר החודש ודרש ממנו לחדש באופן מיידי את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית. לאחר התקבלותה של הרשות לאונסק"ו אמר שר החוץ, אביגדור ליברמן, כי "ההמלצות שלי יהיו ברורות מאוד. אנחנו חייבים לשקול לנתק כל קשר עם הרשות הפלסטינית. איננו יכולים לספוג פעם אחר פעם מהלכים חד-צדדיים".

מציאות בלתי יציבה

בהתייחסו לנעשה במצרים אמר נתניהו כי "גל איסלמי שוטף את העולם הערבי אחרי עשרות שנים של שלטון יציב. יש כאלה הקוראים לזה האביב הערבי. אנחנו בפני מציאות בלתי יציבה. לא ניתן להעריך כמה זמן זה יקח עד שהמצב יתייצב. צריך לנהוג באחריות ובזהירות. זה לא הזמן למעשים פזיזים. המצב היציב שהיה לנו הולך להשתנות".

"הגל האיסלמיסטי פחות טוב לנו. בשנים הקרובות המצב שהכרנו אותו הולך להשתנות, אם זה ביציאה של האמריקאים מעירק או שמאגר הנשק הגדול בלוב מתבקע. המצב שהיה הופך להיות אתגר לישראל. יש לכך השלכות על צרכי הביטחון שלנו. אנו מקווים לייצב את הסכם השלום עם מצרים ואנחנו פועלים יחד עם האמריקאים", אמר נתניהו.

במצרים נפתחו הבוקר הקלפיות, והחל השלב הראשון של הבחירות הדמוקרטיות הראשונות במדינה מאז הפלת שלטונו של חוסני מובארק. הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, שיימשכו יומיים, עד יום שלישי, נערכות על רקע העימותים האלימים בכיכר תחריר בקהיר בין מפגינים לבין כוחות הביטחון, ועל רקע הקריאות לדחות את הבחירות ולהדיח מהשלטון את המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה. כלי התקשורת במדינה מדווחים על נהירה של אזרחי מצרים לקלפיות.

עוד בנושא:
ישראל תמשיך להקפיא את העברת הכספים לפלסטינים
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה
בחירות היסטוריות במצרים: הכירו את המתמודדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully