וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לזרוק הצעות חוק פופוליסטיות לאשפה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

27.11.2011 / 11:36

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל נמנעה מהמשבר הכלכלי העולמי עד כה בזכות ניהול כלכלי זהיר. "נצטרך לדחות ביד ברזל הצעות חוק פופוליסטיות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הבוקר (ראשון) דברים בפתח ישיבת הממשלה, במהלכם התייחס למשבר הכלכלי באירופה וקרא לריסון. "אני מבקש להביא בפני השרים את עוצמת המשבר הכלכלי שעובר כרגע על העולם ובראש ובראשונה על אירופה". לדברי נתניהו, "אנחנו עדים לטלטלות עמוקות מאוד. אני דיברתי בסוף השבוע עם ראש ממשלת ספרד, ולפני כן עם ראשי הממשלה של יוון ואיטליה. מעל כולם ריחף הצל של המשבר הכלכלי. בזכות הניהול הכלכלי של ישראל עד היום, לא היינו חלק מהמשבר. נצטרך לדחות ביד ברזל הצעות חוק פופוליסטיות שמגיעות הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה". נתניהו הורה "לזרוק הצעות חוק פופוליסטיות לאשפה עכשיו" ולכנס את הנהלת הקואליציה במטרה לבחון מחדש את הצעות החקיקה. "עד שהגל לא מכה את החוף אנשים לא רואים אותו מגיע. חובתנו להזהיר כשהגל מגיע", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף והדגיש את הגורמים שבגללם יש צורך בריסון תקציבי. "אנחנו עומדים מול לחץ הפוך וזה הלחץ על צרכי הביטחון שלנו כתוצאה משינויים גיאופוליטיים דרמטיים באזור". לטענת נתניהו, "אם היינו עכשיו ב-30 שנה של יציבות משטרית ואזורית, הרי שהשינויים שמתחוללים מעלים סימני שאלה כאלו ואחרים. יש לחץ של צורכי הביטחון מול הלחץ לשמר את כלכלת ישראל. אין מקום להשתוללות תקציבית".

שר האוצר יובל שטייניץ הזהיר גם הוא משטף החקיקה הפופוליסטית. "צריך לשמור על כלכלת ישראל בתקופה ייחודית זו של אי ודאות קיצונית גם בכלכלה וגם במדינות ערב", אמר שטייניץ. לדבריו, "יש לשמור על היעדים של צמיחה גבוהה ואבטחה נמוכה. זה הזמן לשמור על משמעת. מדינה שחורגת מתקציב ומתפקרת ממשמעת נענשת מיידית ונכנסת לקשיים?. שטייניץ הוסיף כי "צריך להפסיק להשתולל כבר עכשיו, לדאוג שלא תהיה פריצת מסגרת תקציבית. כבר עכשיו יש האטה מסוימת בהכנסות, ירידה בייצור עקב המצב באירופה, וחברות שנכנסות להפסדים. מנתונים ראשוניים עולה האטה בצריכה בישראל. הולך להיות לא פשוט בכלל".


לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully