וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים נגד שעוני הנוכחות: "אופק חדש - עונש חדש"

23.11.2011 / 4:09

המורים זועמים על על הכנסת שעוני נוכחות ביומטריים לבתי הספר היסודיים, בטענה כי שעות עבודתם חורגות מעבר לשעות בית הספר. "אם משווים אותנו לעובדי הייטק, אז שייתנו לנו תמורה"

כ-3,000 מורים חתמו על עצומה הקוראת לאי חתימה על כרטיסי נוכחות ושעוני נוכחות בבתי הספר, במסגרת רפורמת "אופק חדש" בבתי הספר היסודיים. "אופי העבודה של עובד ההוראה שונה מכל סקטור אחר. עבודתו אינה מתחילה ומסתיימת בהתאם לשעון הנוכחות", נכתב בעצומה, שתוגש בקרוב לשר החינוך, גדעון סער.

השבוע פורסם כי שעוני נוכחות ביומטריים יוטמעו בבתי הספר היסודיים, על ידי חברת בזק בינלאומי, במסגרת רפורמת "אופק חדש" בהסתדרות המורים וישרתו למעלה מ-160,000 מורים. מערכת הדיווח תאפשר, בכל רגע נתון, הפקת דו"חות סטטיסטיים מקוונים לשימוש מנהלי בתי הספר והנהלת משרד החינוך, בהתבסס על נתוני זמן אמת. אותם נתונים ייאספו וייעובדו לתוכנת השכר של משרד החינוך, כשמטרת המערכת היא לשפר את איכות ומהירות "זרימת המידע" מהמוסדות להנהלת בית הספר ומשרד החינוך.

שעות העבודה של מורים במשרה מלאה חורגות מעבר לשעות בית הספר, טוענים מורים רבים, ושעוני הנוכחות לא ישקפו את שעות העבודה האמיתיות בתלוש השכר. קרן, מורה מהדרום, שאלה בציניות בכתב העצומה: "אולי גם נבקש שעון נוכחות הביתה? כשאשב בשבתות ואבדוק מבחנים, אחתים מהבית. אם משווים אותנו לעובדי הייטק, אז שייתנו לנו תמורה גם לכל השעות הנוספות שאנו עושים".

גל, מורה מאזור המרכז כתב כי "אנחנו עובדים הרבה יותר שעות, עובדים קשה יותר והדבר היחיד שטוב ב-'אופק חדש' הוא השעות הפרטניות. כסף לא ממש רואים מזה". אורית, מורה ממרכז הארץ, התלוננה כי "זה ממש משפיל ואין שום צדק בהחתמה, שכן אנו עובדים בבית במשך שעות ולא מתוגמלים. 'אופק חדש' עבורי זה עונש חדש".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה כי "הנחינו את עובדי ההוראה לחתום במכשיר שעון הנוכחות, על ידי הכנסת קוד אישי בלבד ולא בשיטה או אמצעי אחר . בתקופה הקרובה נבחן את כל ההשלכות וההיבטים הכרוכים בדבר ונדע להתמודד מול משרד החינוך עם כל בעיה שעשויה לצוץ, כפי שהתמודדנו מספר פעמים בהצלחה, מאז שרפורמת 'אופק חדש' יצאה לדרך ". ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה.

עוד בנושא
חינוך רע: מורה ניהלה אתר פורנו ממחשב בית הספר
הורים לסער: חלה מגמת הקצנה בחינוך הממלכתי-דתי
פרוייקט המשפחה הישראלית: חינוך ברצלונאי

לפניות לכתב: Bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully