וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א: "נשים צריכות לשיר מעל כל במה בצה"ל"

פנחס וולף

22.11.2011 / 12:21

אלוף אורנה ברביבאי אמרה כי תפיסת הצבא מחייבת שירות זהה לגברים ולנשים, וכי המפקדים הם שיוצרים את האווירה בכל יחידה. בנוסף, התריעה שתקציב הביטחון אינו מספיק להעלאת שכר החובה

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש אגף כח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, התייחסה היום (שלישי) לנושא שירת הנשים בצה"ל והבהירה כי על נשים לשיר "מעל כל במה" בצה"ל". ברביבאי, שמונתה לעומד בראש ועדה לבחינת שילוב הנשים בצה"ל, התייחסה לסערה שהתחוללה אחרי שחיילים רבים נטשו טקסים שבהן הופיעו זמרות, וכמה צוערים אף הודחו מבית הספר לקצינים אחרי שסירבו להשתתף באירועים מסוג זה במהלך דיון בועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

"הצבא, כצבא העם וככור היתוך, בעצם האמירה הזאת ובעובדה שאנחנו מגייסים גיוס לכל, מייצר ומחייב שירות משמעותי וממלכתי, שבו לכל האוכלוסיות יש ייצוג משמעותי. שירת נשים היא רק חלק מהסיפור. אנחנו מדברים על תפיסת עולם של שירות משותף, שמאפשר לשני המינים לעשות שירות משותף. הגדלנו את היקף גיוס החרדים, מתוך אותה תפיסה. נשים צריכות לשיר מעל כל במה ובכל טקס, מתוך תפיסה מכבדת שוויונית. המפקד הוא שקובע את המציאות שבה היחידה נמצאת".

אתמול נדרש גם הרמטכ"ל לסוגיה. בפגישה בבקו"ם עם מתגייסים לחטיבת גולני, הביע גנץ אכזבה מדברים שאמר הרב אליקים לבנון, לפיהם אם חיילים דתיים יחויבו להשתתף בטקסים בהם ישירו נשים, הוא יורה לתלמידיו להימנע מגיוס לצה"ל. גנץ אמר כי לא שמע באופן פרטני את מה שאמר הרב לבנון, אך את מה שכן שמע - "לא אהב". לדבריו, "בצה"ל משרתים גם נשים וגם גברים, דתיים וחילוניים. צה"ל עושה רבות למען השירות המשותף ועלינו להדגיש את מי שרותם את עצמו ולא את מי שמדיר את עצמו".

הרב לבנון, רב השומרון וראש ישיבת ההסדר באלון מורה, אמר ביום חמישי שעבר כי "אם יחייבו חיילים לשמוע שירת נשים - על החייל למסור את נפשו". לבנון אמר ל"רדיו קול חי" כי אם הרמטכ"ל יקבל את ההמלצה לחייב חיילים להישאר באירועים בהם יש שירת נשים, הוא עצמו ימליץ שלא להתגייס. "הם מקרבים אותנו למצב שבו רבנים יורו לחיילים לצאת מאירועים כאלה גם אם בחוץ תעמוד כיתת יורים", דברי לבנון.

עוד בנושא
"התנהלות תקציב הביטחון בעייתית - ולא מהיום"
צוערים נטשו טקס עקב שירת נשים - המג"ד התעלם
לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully