וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמב"ם הושבת עד 10:00; ההנהלה מסרבת לפטר רופאים

קובי מנדל

16.11.2011 / 10:38

לאחר שמשרד הבריאות איים להכניס לתוקף מידי את מכתבי ההתפטרות שהגישו חלק מהרופאים ברמב"ם, סירבה הנהלת המוסד לשתף פעולה עם המהלך. הפעילות הושבתה עד 10:00

בית החולים רמב"ם נגד משרד הבריאות: הנהלת בית החולים הגדול באזור הצפון, הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא דוחה את הנחיית משרד הבריאות לקבל לאלתר את התפטרותם של 10 רופאים בכירים ברמב"ם. מהנהלת בית החולים נמסר כי "הדבר יהווה פגיעה קשה בטיפול בחולים, ולפיכך אינה יכולה להיענות להנחיה זו. מדובר ברופאים העובדים בבית החולים שנים רבות, בהם מנהלי מחלקות ומרכזי תחומים חיוניים".

בתוך כך, ועד רופאי בית החולים קיים הבוקר אסיפת מחאה ובסופה הוחלט להשבית את העבודה במוסד עד לשעה 10:00. לאחר האסיפה שבו מרבית העובדים למחלקות ובשל כך פחת הלחץ שהורגש מוקדם יותר בחדר המיון ובחלק מהמחלקות. אסיפת המחאה התקיימה לאחר שמשרד הבריאות איים אמש להכניס לתוקף מידי חלק ממכתבי הפיטורים, שהגישו אתמול עשרות רופאים בכירים. במהלך האסיפה ניכר עומס כבד, בעיקר בחדר המיון שאכלס למעלה מפי שניים מהתפוסה המקסימלית שלו.

מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים, פרופ' יהודה אולמן, אמר לגלי צה"ל כי "מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו בא אמש לרמב"ם כדי לדבר עם המתמחים והמומחים שהתפטרו. הוא ביקש מהבכירים למשוך את ההתפטרות עד לתשובה של בג"ץ בנושא. גמזו מסר שיש הורה מגבוה לפטר עשרה מתוך 30 השמות של המתפטרים שהיו אצלו. הוא ביקש מההנהלה לתת את השמות, אבל ההנהלה סירבה".

פרופ' אולמן הוסיף כי "הבוקר קיבלנו את רשימת עשרת השמות. ברשימה רופאים בכירים ביותר, כאלו המאיישים תפקידי מפתח בבית החולים בדרישה לפטרם. ההנהלה לא תקיים את הוראת משרד הבריאות ולא תפטר את הרופאים. אני מרגיש גאווה גדולה שכל בית החולים ניצב לימיננו, ואף אחד לא ישוב לעבודה עד שהרופאים כולם ישובו לעבודה. הם יהיו ה'ז'אן דארקים' של המהלך".

בתוך כך, גם בבית החולים איכילוב בתל אביב מקיימים הבוקר אסיפת הסברה, נוכח הנחיית משרד הבריאות לפטר לאלתר חלק מהרופאים המומחים המתפטרים. ד"ר יוסי פז, מנהל מחלקת ניתוחי חזה בבית החולים התייחס למהלכים האחרונים ומסר כי "שום הנהלה אחראית לא תגיש מכתב לרופא ספציפי, זאת מאחר וההנהלות יודעות שצעד כזה יביא להשבתה מידית של שישה בתי חולים". לדברי ד"ר פז, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן נכנס להיסטריה: "תחת לחץ האיש לא מתפקד". פז העריך כי בעקבות ההנחיה של משרד הבריאות, עוד "עשרות ומאות רופאים מומחים יגישו את התפטרותם".

עדכון ראשון: 8:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully