וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פלסטינים מחבלים במערך ההגנה של התנחלות

יהושע בריינר

15.11.2011 / 17:10

שני צעירים פלסטינים, תועדו במצלמות האבטחה של ההתנחלות, כשהם פוגעים במערך האבטחה. גורם ביטחוני באזור מסר כי "יש יתרונות למערך ההגנה הטכנולוגי אך חייבים לתגבר אותו"

מערכת וואלה!

שני צעירים פלסטינים תועדו במצלמות האבטחה של התנחלות בתחום המועצה האזורית בנימין, לאחר שניסו לחבל במערך הביטחון הטכנולוגי של ההתנחלות בשבוע האחרון. בתיעוד נדיר שהגיע לוואלה! חדשות ניתן לחזות בשני הצעירים בעת הניסיון לחבל באמצעי מערך ההגנה ובבריחתם. בצילום נראים שני הצעירים מתקרבים אל אחד מאמצעי מערך ההגנה כשביד אחד מהם צמיג ובידו של האחר בקבוק, שמבדיקה מאוחרת של מערכת הביטחון התברר כמכיל בנזין. הם הניחו את הצמיג בסמוך לרכיב ההגנה, שמטרתו למנוע חדירה להתנחלות, הציתו אותו ונמלטו מהמקום, כנראה בדרכם חזרה לכפרם. קטע הווידאו נקטע לאחר נטישתם של השניים, ככל הנראה בעקבות החבלה ברכיב האבטחה.

מדובר בנקודה המרוחקת כ-40 מטרים בלבד מבתיהם של התושבים, בהתנחלות שידעה בעבר ניסיונות חדירה. במקרה הנוכחי, הגיעו לנקודה קציני צבא ואנשי ביטחון נוספים, אולם בשל תנאי מזג האוויר לא הצליחו לעלות על עקבותיהם של השניים.

גורם ביטחוני בגדה המערבית סיפר כי "ככה בדיוק נראית הכנה לפיגוע. השניים הללו מכינים את הקרקע לפיגוע חדירה על ידי ניסיון לפגוע במערך הטכנולוגי ההגנתי של היישוב, על מנת שמחר הם יוכלו לחדור ולבצע את זממם. באירוע הזה אפשר להגיד באופן ברור שהם מאמינים שבעזרת הצתת אחד האמצעים, כל מערך ההגנה יפסיק לפעול כך שיוכלו לבצע פיגוע. הפלסטינים כל הזמן בוחנים אותנו, אך כאן מדובר באירוע ממשי".

מאז פיגוע החדירה הקשה בהתנחלות איתמר בחודש מרץ השנה, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל, עלה החשש בקרב מערכת הביטחון ביהודה ושומרון מניסיונות פיגוע דומים נוספים. בעקבות הפיגוע הוחלט על שינוי נהלים ושדרוג מערכי ההגנה של ההתנחלויות באזור. עם זאת, הגורם הביטחוני מעלה טענות כלפי מערכות הביטחון: "אומנם במקרים שכאלה יש תקווה שתהיה פעילות מודיעינית אבל אנחנו סקפטיים. יש יתרונות למערך ההגנה הטכנולוגי אך חייבים לתגבר ולחזק אותו. שלא תטעה, כפי שרואים בסרטון ככה נראים מחבלים ואלה פניהם ואנחנו יודעים היטב מה כוונותיהם לאחר פגיעה שכזאת במערך האבטחה".

עוד בנושא:
כעס באיתמר: "לא מנהלים משא ומתן עם מחבלים"
7 חודשים אחרי רצח פוגל: פגישה בין תושבי איתמר ועוורתא
צה"ל למתנחלים: סיימו האימונים עד ל-20 בספטמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully