וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בשיחות סגורות: יש למצוא פתרון ברור לירי

15.11.2011 / 1:20

צה"ל נערך לתגובה אפשרית של חמאס לתקיפת צה"ל ברצועה אתמול, בה נהרג פעיל חמאס ושלושה נפצעו באורח קשה. האלוף מזרחי הנחה לחדד הנהלים בעקבות הריגת הרב דן מרצבך

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, יערוך היום (שלישי) סקירה בפני וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בה צפוי להתייחס לסוגיה הפלסטינית, ולמצב במצרים, סוריה ועזה. לדברי גורם ביטחוני בכיר, גנץ אמר בשיחות סגורות כי נדרשת אמירה ברורה אל מול ארגוני הטרור וכי יש למצוא "פתרון ברור לירי".

חיל האוויר ירה אתמול לפנות בוקר לעבר מבנה בצפון רצועת עזה, בתגובה לרקטה ששוגרה לעבר ישראל ביום ראשון האחרון. בעקבות התקיפה נהרג פעיל חמאס, ושלושה פעילים נוספים ששהו במקום נפצעו באורח קשה. בצה"ל נערכים לאפשרות שחמאס יגיב להתקפה על ידי שיגור רקטות נוספות לעבר ישראל.

עוד באותו נושא
בתגובה לקסאם: צה"ל תקף תחנת משטרה בצפון הרצועה
הרוג מתקיפת צה"ל בעזה; 2 רקטות נפלו ליד אשקלון
ההרוג מאש צה"ל הובא למנוחות: "ראשון לכל דבר בקדושה"

הריגת הרב: "טעות טקטית"

גורם ביטחוני העריך בשיחה עם וואלה! חדשות כי חמאס אינו מעוניין בהסלמה, ולמרות שהוא מפעיל מאמצים רחבים למנוע שיגורי רקטות לעבר ישראל, מצליחים אנשי הג'יהאד האיסלמי לשגר רקטות. לדברי הגורם, הג'יהאד האיסלמי מוגדר כ"כוח עולה" שהתעצם בשנה האחרונה ולכן החמאס מתקשה לשלוט על המתרחש ברצועה.

בתוך כך, גורמים בצה"ל אמרו כי בעקבות הריגתו בשוגג של הרב דן מרצבך על ידי צה"ל ביום שישי האחרון הנחה אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, לחדד את נהלי הפתיחה באש ובשימוש במחסומי פתע. בבדיקה שערך הפיקוד התברר כי לא בכל העמדות בגזרה היו ערכות מתאימות לפרישת מחסומי פתע ובחלק מאלו שאותרו היו חוסרים באמצעי תאורה.

האלוף מזרחי הציג לרמטכ"ל גנץ את נתוני הנתונים שהעלה התחקיר הראשוני של התקרית בה נהרג הרב מרצבך. קצין בכיר שהיה מעורב בתחקיר אמר כי מדובר בטרגדיה, לדבריו "זוהי טעות טקטית אחת שהביאה לתוצאה קשה". עוד הוסיף הגורם כי לוחם חטיבת כפיר שירה בשוגג ברב כלל לא ניסה לפרוש מחסום כ ולכן יתורגלו כלל החיילים בגזרה בהצבת מחסומים ארעיים כנדרש. בעקבות מצבו הנפשי הירוד של הלוחם כתוצאה מהאירוע הוחלט להצמיד אליו יועצים ארגוניים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully