וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקרית הירי: בעתניאל דורשים תחקיר אמיץ

יהושע בריינר

11.11.2011 / 11:13

מאות הגיעו לבית משפחת הרב דן מרצבך שנהרג בדרום הר חברון מירי בשוגג שביצע חייל צה"ל. בצבא מדגישים כי הירי בוצע לאחר שהחייל חש סכנה לחייו. אלוף מזרחי הורה לחקור את התקרית

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות מכרים ובני משפחה הגיעו הבוקר (שישי) לבית משפחת מרצבך ביישוב עתניאל, לאחר שאבי המשפחה, הרב דן מרצבך, נהרג מוקדם יותר מירי בשוגג שביצע חייל צה"ל בדרום הר חברון. אישה נוספת שישבה ברכב שנורה נפצעה באורח בינוני ואדם נוסף נפצע באורח קל. גם חייל צה"ל נפצע בתקרית באורח קל, לאחר שנדרס על ידי רכב אחר שעבר במקום.

רב היישוב עתניאל, הרב בני קלמנזון, אמר בבית משפחת מרצבך כי "אני רוצה לקוות לטובת מערך היחסים השוטף עם צה"ל, כי הצבא יבצע תחקיר אמיץ ושקוף. זו משפחה שסופגת בפעם השנייה הרוג כתוצאה מאש כוחותינו. איננו רוצים שיעשו לינץ' בחייל ואנו מרחמים עליו". הרב קלמנזון הוסיף כי "ברור לנו שהחייל שביצע את הירי הוא מסכן ואיננו מחפשים נקמות, אך עם זאת אנו נבקש מצה"ל שהאירוע ייחקר בצורה אמיצה, אחרת ייווצרו כאן תחושות קשות".

עוד בנושא:

הדיווח הראשוני על תקרית הירי הטרגית
גם קרוב משפחת ההרוג בדרום הר חברון נהרג מאש צה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב מרצבך ואחד מנכדיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, דובר צה"ל פרסם לפני הצהריים את סיכום תקרית הירי. מצה"ל נמסר כי "סמוך לשעה 05:30, זוהה רכב נוסע בצורה חשודה באזור בית חגי. כתוצאה מכך, פרש כוח צה"ל באופן מידי חסם בצומת 'הכבשים', דרומית לחברון. הכוח שמוקם בצומת הבחין ברכב שנסע במהירות לעברו ולא נענה לקריאות החיילים לעצור. אחד החיילים אשר חש סכנה לחייו פתח בירי לעבר הרכב. כתוצאה מכך, סטה הרכב מנתיב נסיעתו אל עבר שולי הכביש, שם נעצר. באירוע נהרג נהג הרכב, ושני נוסעים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. בתוך כך, משאית אשר נסעה על אותה דרך, לא הבחינה בחיילים החוצים את הכביש ודרסה אחד מהם, אשר נפצע באורח קל. מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, הורה לתחקר את המקרה. צה"ל משתתף בצער משפחת ההרוג".

הספדים להרוג בדרום הר חברון. דרור עינב
"איננו מחפשים נקמה". יציאת מסע הלוויה של הרב מרצבך, היום/דרור עינב

מי שהודיע לאלמנתו של הרב מרצבך על האירוע היה ראש ישיבת ההסדר בעתניאל, הרב רא"ם הכהן. הרב הכהן ספד לרב מרצבך ואמר כי "מדובר באיש חסד שדאג לתושבים ולכל צרכיהם". הרב הכהן הוסיף כי "אני לא יודע את כל פרטי האירוע אך ברור שיש כאן תקלה שצריך לבדוק היטב. אירוע כזה שבו יורים לעבר רכב ישראלי שנוסע לתפילה, אינו מתקבל על הדעת. מה שנותר לנו כיישוב הוא להתפלל ולהתחזק ביום הקשה".

הרב מרצבך היה אדריכל במקצועו והוא שימש כרב של שלושה יישובים בדרום הר חברון. בשנים האחרונות הוא הקים בית מדרש בעתניאל, משם יצא בצהריים מסע הלווייתו. הוא עלה לישראל מצרפת ובהמשך למד בישיבת הר עציון באלון שבות. מכריו מספרים כי הרב מרצבך היה קרוב למקובל הרב יורם אברג'ל מנתיבות. יהודה גליק, אחד ממכריו של הרב מרצבך אמר כי "הוא היה איש שכולו אור ותורה. איש ששמחה הייתה בראש מעייניו. רק בסוכות האחרון חגגנו כולנו בסוכתו לצד שירתו. הוא היה דמות אהודה ונערצת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully