וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בטקס לזכר רבין: "עדיין יש גידולי פרא המזלזלים בחוק"

טל שלו, כתבתנו המדינית

9.11.2011 / 15:50

נשיא המדינה פרס, נשיאת העליון ביניש והמשנה לראש הממשלה יעלון, שהחליף את נתניהו, הגיעו לטקס הממלכתי בהר הרצל. "עלינו לשאול אם עשינו די כדי שמעשה כזה לא יחזור", אמר הנשיא

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בחלקת גדולי האומה בבית העלמין בהר הרצל התקיים הערב (רביעי) טקס האזכרה הממלכתי לציון 16 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. באירוע השתתפו בני משפחתו של רבין, נשיא המדינה שמעון פרס, נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש ואנשי סגל א' של המדינה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הגיע לאירוע. זמן קצר לפני הטקס הוא שוחח עם בתו של רבין, דליה, ועדכן אותה שייבצר ממנו להשתתף באירועים לזכרו של אביה, עקב האבל העמוק בו שרויה משפחתו בעקבות פטירת חמיו, שמואל בן ארצי, לפני מספר שעות. רבין אמרה כי היא מבינה את כאב המשפחה וביקשה למסור את תנחומיו הכנים לגברת נתניהו ולמשפחה. המשנה לראש הממשלה, משה בוגי יעלון, ממלא את מקומו של נתניהו בטקס.

עוד בנושא
הקצין דורש הכרה בנכות: ”חליתי בעקבות רצח רבין”
פרס בטקס לזכרו של יצחק רבין: ”רב חובל בים סוער”
עמיר פרץ: ”צריך לעשות חיסול ממוקד ליגאל עמיר”

הנשיא פרס אמר בפתח דבריו כי "הרוצח הנתעב היה יהודי, אלא שיהודי שרצח הוא רוצח, הוא פושע, שפשעו לא יישכח ולא ייסלח. יצחק כבש את לב עמו, כמנהיג אמין, נאמן למורשתו, יודע אדמתו, מגן לביטחונה ושוחר שלום". פרס, שהיה שר החוץ בזמן כהונת רבין כראש ממשלה סיפר על העבודה לצדו של רבין וסיפר כי הוא "ידע להתעלות מעל לחישובים פוליטיים. עמדו בו החוכמה להגביה עין לאופק הרחוק". בנוסף ציין הנשיא כי "יצחק נרצח בפסגת הישגיו, ואנחנו חייבים לשאול את עצמנו האם עשינו די כדי שאסון כזה לא יחזור. אך בחברה הישראלית עדיין צומחים גידולי פרא המזלזלים בחוק וחלקם נתפסים למעשים מטורפים של השחתה, שריפה, חילול מקומות קדושים – זוהי אלימות לשמה. חובתנו לאתר ולבודד את האלימים והמזיקים, ולהביאם לדין כראוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב הראשי עמאר, יו"ר הכנסת ריבלין, נשיא המדינה פרס, נשיאת העליון ביניש, המשנה לראש הממשלה יעלון, המשנה לראש הממשלה שלום ושר הביטחון ברק בטקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הנשיא עלה לנאום נציג הממשלה בטקס, המשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון, שהתייחס בדבריו למחויבות של רבין לביטחון ישראל ולתפקידים הציבוריים שמילא לאורך השנים. גם יעלון התייחס לאירועי "תג מחיר" שהתרחשו לאחרונה והבהיר כי "ניאבק בכל האמצעים נגד מי שייקח את החוק לידיים, ויעז לבצע פעולות נקם בשכנינו ופעולות הפחדה כנגד בעלי דעות אחרות".

בתו של יצחק רבין, דליה רבין-פילוסוף, נאמה אף היא, כנציגת המשפחה בטקס וסיפרה על כאב המשפחה על מות יצחק ואשתו לאה, מספר שנים לאחריו. "אני יודעת ששעון החול של החיים לא נעצר, ואבא כבר אמור היה להיות בן 90 השנה. גיל מופלג על פי כל דעה. ואולי ברוח הטבע, בין החיים הוא כבר לא היה", סיפרה. היא המשיכה ואמרה כי דור "נוער הנרות" שיצא לרחובות לאחר רצח אביה הוא הדור שיצא בקיץ האחרון להפגין נגד יוקר המחיה בארץ ו"על דגלו חרט את כל תורת" אביה. הם "ביקשו סדר עולם נכון, שאותו הובלת ביד רמה. וזעקו למנהיג אמין וקשוב, שאותם יוביל. ואני יודעת כי הגעגוע הזה שבו אני לוקה, מפעם לא רק בי אלא בלב כל הרבים שאבא גדול איבדו ולו הם מייחלים. ואני מתחזקת בידיעה ובזו ההרגשה שאת זכר מעשיך וגדולתם, אבא, שום זמן אבוד לא יימחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully