וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בקואליציה: איך להתמודד עם ארגוני השמאל?

פנחס וולף

8.11.2011 / 14:21

ח"כ פאינה קירשנבאום הציעה להטיל מס של 45% על תרומות מחו"ל לארגוני זכויות אדם. ח"כ אופיר אקוניס ביקש להגביל התרומות ל-20 אלף שקלים. ועדת השרים תצטרך להכריע

מאבק בין הליכוד לישראל ביתנו: איזו הצעת חוק נגד מימון עמותות השמאל טובה יותר? ביום ראשון ועדת השרים לחקיקה תדון בשתי הצעות חוק. האחת היא של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) המקשת להטיל מס בגובה 45% על תרומות המגיעות ממדינה זרה או ישות זרה. הצעת החוק השניה היא של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), שאליו הצטרף גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, המבקשת לאסור על עמותות לקבל תרומות מיישות זרה או ממדינה זרה מעל לגובה של 20 אלף שקלים. יש לציין ששתי ההצעות הגיעו בעבר לוועדת השרים אך נדחו.

ועדת השרים תצטרך לבחור בין שתי ההצעות, משום שיש בהן סתירה: אם אסור יהיה לקבל תרומות, כיצד ניתן יהיה לגבות את המס על כך? ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא תומך בהצעת החוק של אקוניס, מה שמגדיל את הסיכויים של ההצעה לעבור בוועדת השרים. אלא שייתכן שיהיה מאבק צמוד בין שרי הליכוד וישראל ביתנו בדבר איזה חוק להעביר.

לדברי אילטוב, אין סתירה בין שתי ההצעות: "אני חושב ששתי ההצעות יעברו בוועדת שרים לחקיקה, הן יעברו לאחר מכן בטרומית ואז יש עוד תהליך ארוך. אשמח מאוד שההצעה שלי תעבור ושגם ההצעה של פאינה תעבור".

קירשנבאום הגדירה את הצעת החוק שלה כ"כלי חשוב במלחמה נגד תופעת הדה לגיטימציה של מדינת ישראל בעולם". לדבריה, "אני מצפה מראש הממשלה לתמוך בהצעת החוק. בישראל פועלים ארגונים אשר שמו להם למטרה להוקיע את מדינת ישראל בעיני העולם ולהפוך את חיילי וקציני צה"ל לנרדפים, תוך פגיעה בשמם הטוב. ארגונים אלה, המכנים עצמם לעיתים קרובות 'ארגוני זכויות אדם', מקבלים מימון ממדינות וממקורות עלומים שכל מטרתם היא לפגוע ולשנות את השיח הפוליטי הציבורי בישראל מבפנים".

לדבריה, "כחלק מפעילות ארגונים אלה ניתן לציין את תרומתם הנכבדת לממצאי דו"ח גולדסטון (שבדק את מבצע עופרת יצוקה. פ"ו), השתתפות בהגשת כתבי אישום נגד קצינים ובכירים ישראליים בכל העולם, ניסיון למיתוג חיילי צה"ל כפושעי מלחמה, עידוד לסרבנות והשתמטות וקריאה לחרם כלכלי ומדיני על מדינת ישראל".

עוד בננושא:

נתניהו תומך בחוק שיפגע במימון תרומות לשמאל
הצעת חוק: מס על כמחצית מהתרומות לארגוני שמאל
השרים ידונו בהגבלת תרומות מחו"ל לעמותות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully