וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תומך בחוק שיפגע במימון תרומות לשמאל

פנחס וולף

7.11.2011 / 21:32

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעתו של ח"כ אופיר אקוניס לאסור על עמותות לקבל תרומות ממדינות זרות ומישויות זרות. תמיכת ראש הממשלה צפויה להוביל לאישור החוק בכנסת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע בימים האחרונים את תמיכתו בהצעת חוק המבקשת לאסור על עמותות לקבל תרומות ממדינות ומישויות זרות. הנפגעות העיקריות מהצעת החוק של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) יהיו עמותות המזוהות עם השמאל, שנהנות מתקציבים של מדינות רבות, בעיקר של האיחוד האירופי. עמותות המזוהות עם הימין לא צפויות להיפגע, מכיוון שהן נהנות מתרומות של אנשים פרטיים.

הצעת החוק תעלה ביום ראשון הקרוב לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, ותמיכתו של ראש הממשלה נתניהו מגדילה את סיכוייה לקבלת תמיכה קואליציונית. להצעת החוק הצטרף גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, כך שגם מפלגתו מובטחת. לדברי ח"כ אקוניס, היוזמה להגשת הצעת החוק הגיעה "לאור פעילותן המתסיסה של ארגונים רבים, הפועלים תחת מסווה של 'ארגוני זכויות אדם', במטרה להשפיע על השיח הפוליטי, אופיה ומדיניותה של מדינת ישראל".

אקוניס הוסיף כי "מדינות רבות מתערבות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות תרומות והזרמת כספים לעמותות פוליטיות. מדובר במצב אבסורדי שחייב להיפסק. מטרת ההצעה היא למנוע את התערבותן של מדינות זרות בפוליטיקה הישראלית, גם אם מדובר במדינות ידידותיות, באמצעות תמיכה בעמותות פוליטיות, ולשים סוף להתערבותם של גורמים זרים בקביעת עתידה ואופייה של מדינת ישראל ואזרחיה".

עוד בנושא:

השרים ידונו בהגבלת תרומות מחו"ל לעמותות
חופש הצבעה לח"כים מהליכוד על חקירת השמאל

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully