וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח באו"ם: "עלייה של 40% באלימות מתנחלים"

יהושע בריינר

6.11.2011 / 17:49

ארגון התיאום ההומינטרי OCHA מצביע על עלייה חדה בכמות פשעי השנאה של המתנחלים, ורומז לאחריות ממסדית לפעולותיהם. מועצת יש"ע: "הדו"ח מוטה, איך אין איזכור לטבח באיתמר"

בשנה האחרונה חלה עלייה דרסטית במספר אירועי האלימות והפעולות של מתנחלים נגד פלסטינים המכונים "תג מחיר" - כך עולה מדו"ח של OCHA (Office for the Coordination of Humanitarian Affairs), ארגון האו"ם לתיאום פעולות הומניטריות הפועל בגדה המערבית. בדו"ח המיוחד, שפורסם בסוף השבוע תחת הכותרת "אלימות מתנחלים בגדה המערבית", חשף הארגון כי בשנה האחרונה חלה עלייה של 40% במספר התקריות שבהם, לכאורה, גרמו מתנחלים פגיעה בפלסטינים או פגיעה ברכוש פלסטיני. בהשוואה לשנת 2009, העלייה חמורה פי כמה: מדובר בעלייה של 165% למניין האירועים מלפני שנתיים.

מסעדה ביפו בה בוצעה פעולת תג מחיר, אוקטובר 2011. דרור עינב
עלייה של 165% לעומת 2009/דרור עינב

חלק בארגון, המוגדר כ"משרד לתיאום נושאים הומניטריים בשטחים הפלסטיניים הכבושים", עוקב מדי שבוע אחר אירועים ותקריות בשטחי הגדה, אך גורמים פוליטיים וביטחוניים רואים בפעילותו ובפרסומיו מוטים באופן מוטה לטובת הפלסטינים. דו"חות והודעות של הארגון מופצים באופן קבוע לנציגויות האו"ם השונות, שגרירויות זרות ולארגוני סיוע וזכויות אדם בינלאומיים. מהדו"ח האמור עולה כי בשנה האחרונה אירעו 119 תקריות, בהן גרמו מתנחלים לנפגעים פלסטינים, ועוד 258 תקריות שהביאו לפגיעה ברכוש פלסטיני. כמו כן, נטען בדו"ח כי בשנה האחרונה הרגו המתנחלים שלושה פלסטינים, ופצעו 167 אחרים. עוד טוענים בארגון כי בתקריות נוספות, בהם התערב צה"ל, הביאו כוחות הביטחון למותו של פלסטיני אחד, ולפציעתם של מאה נוספים.

"מאמצים רשמיים תורמים להמשך האלימות"

הארגון מיפה כ-80 כפרים, בהם מתגוררים 250 אלף פלסטינים החשופים, ככתוב בדו"ח, לאלימות מתנחלים. 76 אלף מתושבי אותם כפרים מוגדרים ככאלה הנמצאים "בסיכון גבוה". "אלימות מתנחלים פוגעת בביטחונם הפיזי של פלסטינים החיים תחת כיבוש צבאי", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי "בשנים האחרונות בוצעו מתקפות רבות על ידי מתנחלים המתגוררים במאחזים, רבים מהם על אדמה פלסטינית פרטית. מאז 2008 ביצעו מתנחלים מתקפות, כאמצעי להרתיע את הרשויות הישראליות מפני פירוק המאחזים (תוך שימוש) באסטרטגיה המכונה 'תג מחיר'. הסיבה לתופעת אלימות המתנחלים היא המדיניות הישראלית בת עשרות שנים המקלה על אזרחיה, ומעודדת אותם להתיישב בתוך השטח הפלסטיני הכבוש". הארגון אף הצביע על האחריות הממסדית לפעולות: "מאמצים רשמיים להכשיר בדיעבד השתלטות על אדמה בבעלות פרטית מקדמים באופן פעיל תרבות של אי-ענישה, התורמת להמשך האלימות".

המתנחלים ביהודה ושומרון דוחים בתוקף את הדו"ח ונתוניו. יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "הדו"ח שקרי ומגמתי לחלוטין. זהו אינו מחקר, כי אם כתב תעמולה אנטי ישראלי בוטה ומרושע, כמיטב המסורת של האו"ם וארגוניו. כיצד ניתן לחבק דו"ח שאינו מזכיר כלל שבשנה זו נטבחה על ידי פלסטינים משפחת פוגל באיתמר, ונרצח התינוק יהונתן פלמר? הגישה האנטי ישראלית של הדו"ח משתקפת יותר מכל בקביעה שמגוריהם של יהודים, אפילו בירושלים, היא כביכול עבירה על החוק".

עוד בנושא
שוב התנכלות ל”שלום עכשיו”: מגן דוד רוסס על דלת
חשד לתג מחיר ביפו: מסעדה הוצתה, כתובות רוססו
שוב ”תג מחיר” בירושלים: עצי זית נכרתו בבית צפאפא


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully