וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטעות: פרושאור נפגש עם ראש הימין הקיצוני בצרפת

טל שלו, כתבתנו המדינית

5.11.2011 / 21:51

רון פרושאור הגיע לאירוע של מארין לה-פן, מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית", שישראל אינה מכירה בה בשל עמדותיה הגזעניות. משרד החוץ: אי הבנה, השגריר חשב שמדובר באירוע צרפתי רשמי

מבוכה דיפלומטית לישראל באו"ם: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, השתתף ביום חמישי באירוע של מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" הצרפתית, מארין לה-פן. לה-פן, שבינואר השנה החליפה את אביה ז'אן מארי כנשיאת מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, אמרה בסוף הפגישה כי זו הפעם הראשונה שהיא נפגשת עם נציג ישראלי רשמי, והביעה תקווה שהפגישה עם פרושאור תסמן תחילת שינוי ביחסה של ישראל כלפי מפלגתה. במשרד החוץ מיהרו להדגיש כי השתתפותו של השגריר פרושאור באירוע נגרמה בשל "אי הבנה", וכי אין שום שינוי ביחסה של ישראל למפלגת החזית הלאומית. "אנו ממשיכים במדיניות האי-קשר עמם כל עוד המצע שלהם מבוסס על שנאת זרים, וכל עוד אינם מתנערים ממורשת האנטישמיות של האבות המייסדים של המפלגה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אי הבנה". השגריר באו"ם, רון פרושאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפלגת "החזית הלאומית" הצרפתית שבראשה עומדת לה פן, היא מפלגת ימין קיצונית בעלת אידיאולוגיה לאומנית, המתמקדת בהגבלת זכויותיהם של זרים ובנושאי הגירה בצרפת, ובעיני רבים נחשבת כתנועה גזענית ואנטישמית, המעוררת חשש אצל חלק גדול מיהודי צרפת. המפלגה מזוהה בעיקר עם אביה של לה פן, ז'אן מארי, שכינה ב-1987 את השואה "פרט קטן במכלול ההיסטוריה", ואף הועמד לדין על התבטאויותיו. לאחר שירשה את מקומו של אביה, בינואר 2011, הצהירה לה-פן כי החליטה לפתוח דף חדש ולהפוך את המפלגה לפופולרית ולגיטימית יותר. במסגרת מאמץ זה היא מנסה לחזק את קשריה עם יהדות צרפת, וכן עשתה בעבר כמה ניסיונות, שלא נענו, להגיע לביקור רשמי בישראל.

"נהניתי מהשיחה מאוד"

ביום חמישי האחרון, במהלך ביקור בארצות הברית בו ביטלה ברגע האחרון את ביקורה המתוכנן במוזיאון השואה בוושינגטון, אירחה לה-פן מפגש באו"ם, בניסיון להילחם בתדמיתה האנטישמית של הגזענית של המפלגה. לאירוע הוזמנו עשרות נציגים בינלאומיים, אך בסופו של דבר הגיעו אליו רק כ-30 נציגים. מלבד השגריר פרושאור נכחו באירוע ארבעה נציגים רשמיים בלבד – סגן השגריר היפני, והשגרירים מטרינידד וטובגו, ארמניה ואקוואדור. בשל אי הבנה בשגרירות ישראל באו"ם, חשב השגריר פרושאור כי מדובר באירוע של השגרירות הצרפתית בארגון, והוא עזב את המקום כ-20 דקות לאחר הגעתו, עוד לפני שנפתח האירוע הרשמי.

עם זאת, לפי דיווח באתר סוכנות הידיעות היהודית-אירופית, פרושאור אמר בסוף הפגישה כי "שוחחנו על מגוון נושאים, בין היתר על אירופה, ונהניתי מהשיחה מאוד". לה-פן, כך לפי הדיווח, הביעה תקווה שנוכחותו של השגריר הישראלי באירוע מוכיחה שמפלגת החזית הלאומית "הפכה דף" בנוגע ל"אי ההבנות הקודמות בין מפלגת החזית הלאומית לבין יהדות צרפת". כמו כן, הוסיפה לה-פן, שעל פי הסקרים זוכה לתמיכה הנושקת ל-20% מבעלי זכות ההצבעה, כי "לגיטימי שמפלגה גדולה כמו שלנו תקיים יחסים סדירים עם נציגי כל העמים". לה פן התעקשה כי לא ייתכן שהסיבה לאירוע היא "אי הבנה", כפי שנטען במשרד החוץ ובשגרירות ישראל באו"ם. "אף אחד לא יכול לדמיין, אפילו לא לחצי שנייה, שהשגריר פשוט טעה בדלת. אף אחד לא מדבר עם מארין לה-פן במשך 20 דקות בלי לדעת מי הבן אדם".

"היתה אי הבנה בנוגע להזמנה", אמר הערב דובר משרד החוץ, יגאל פלמור. "המשלחת חשבה שמדובר באירוע של שגרירות צרפת. לאחר שהגיע למקום השגריר הבין את הטעות שנעשתה אך ביקש לא לעורר שערוריות ולעזוב את המקום באופן דיפלומטי".

עוד בנושא
סרקוזי משקשק: לה פן דור ב’ נוטלת את ההובלה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully