וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: אפשרות לתקיפה צבאית באירן - קרובה מתמיד

נשיא המדינה אמר לערוץ 2 כי מדינות העולם צריכות "לעשות יותר" ולקיים את הבטחתן, כדי למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. בהתייחסו לפרסומים בישראל, הבהיר: "יש הבדל בין דיבורים למעשים"

נשיא המדינה, שמעון פרס, מעריך כי האפשרות לתקיפה צבאית באירן קרובה מתמיד, ו"קרובה יותר למימוש מאשר האופציה הדיפלומטית". בריאיון מיוחד ששודר אמש (שישי) בערוץ 2, אמר פרס כי "גם במצבים קשים מוכרחים לשמור על שקט נפשי ולא צריך להיכנס להיסטריה, אלא לשקול את כל האלטרנטיביות, בשכל, ובלי עצבים".

פרס אמר את הדברים בקפריסין, לשם יצא לביקור מדיני. בשיחה עם כתבת הערוץ, דנה ויס, רמז הנשיא כי הקהילה הבינלאומית אינה עומדת על המשמר. "אני מעריך ששירותי הביון של כל הארצות מסתכלים על מחוגי השעון, אך אינני בטוח שהם כבר קיבלו מסקנות", אמר. לדבריו, אירן מתקדמת לקראת השגת נשק גרעיני, וייתכן שתעשה בנושא התקדמות ממשית תוך "חצי שנה או שלושת-רבעי שנה".

תקיפה באירן - כותרות אחרונות
ברק במסר לאירן? "לא שוללים כל אפשרות"
בגין תוקף: "ההדלפות על אירן - מסע הפקרות"
דו"ח בריטי: ישראל משפרת יכולתה הגרעינית

נשיא המדינה, שמעון פרס בפגישה עם יו"ר ההסתדרות הרפואית לאוניד אידלמן על מחאת הרופאים, יולי 2011. מגד גוזני
אינו שולל אפשרות לתקיפה צבאית באירן/מגד גוזני

לדברי הנשיא, מדינות העולם צריכות "לקיים את ההבטחה", מפני שהפעולות שנעשות בימים אלה נגד אירן אינן מספיקות. הנשיא אמר כי שירותי הביון במדינות אלה מביטים בתכנית הגרעין של אירן ומזהירים את הדרגים המדיניים שבהן. "תמלאו אחריות, ותעשו מה שצריך", אמר פרס, "יש מחויבות פוליטית ומוסרית דחופה".

מוקדם יותר, שר הביטחון אהוד ברק, התראיין לרשת BBC, וחזר על עמדת ישראל לפיה יש לעצור את אירן מהשגת נשק גרעיני, ואמר שבשלב זה אין לשלול כל אפשרות. עם זאת, ברק אמר כי יש "לחכות ולראות מה אומר הדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

"בעיית הגרעין האירני אינה מונופול של ישראל"

כאשר נשאל פרס על הפרסומים השונים בימים האחרונים, לפיהם מתגבשת תכנית לתקיפה צבאית של מתקני הגרעין באירן, אמר הנשיא כי "לדיבורים יש פונקציה שלהם, אבל צריך להבחין בין מה שאומרים - למה שעושים". הנשיא אמר כי לדעתו, עדיין "לא נפלה החלטה כלשהי" בנושא בישראל, והוא שב ואמר כי בעיית הגרעין אינה "מונופול שלנו", וכי צריך להזכיר למדינות העולם ש"מדובר גם בבעיה שלהן".

בתשובה לשאלה האם ניתן לפרש את הפרסומים, לפיהם ישראל שוקלת לתקוף באירן, בבחינת "תחזיקו אותי או שאני משתגע", אמר פרס: "אני לא פרשן". תשובה זהה השיב לשאלה, בה התבקש לפרש את דבריו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שהתבטא נגד תקיפה באירן. "מה שדגן אמר – הוא אמר, אני לא נכנס למלים (שלו)".

בסיכום דבריו, הנשיא פרס התבקש להתייחס גם למשא-ומתן מול הפלסטינים. הוא אמר כי "האשנב הפלסטיני" הוא בין היחידים שנותרו פתוחים במזרח התיכון, וכי "אבו מאזן וסלאם פיאד הם שני אנשים רציניים ביותר. ואני לא רואה מועמדים טובים יותר. אסור לסגור את החלון הזה. אם נתעלם מפתח - נישאר עם חמאס".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully