וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים השתלט על ספינות המשט, הפעילים בדרך לאשדוד

4.11.2011 / 16:30

לאחר שהפעילים לא נענו להפצרות אנשי חיל הים שדרשו מהם לשוב על עקבותיהם, השתלטו חיילי צה"ל על ספינות המשט לעזה והן עושות כעת את דרכן לנמל אשדוד שם יועברו הפעילים לטיפול המשטרה

ספינות חיל הים ושני כלי השיט שהשתתפו במשט לכיוון רצועת עזה עושים כעת (שישי) את דרכם לכיוון נמל אשדוד. הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הורה בצהריים לחיל הים לעצור את המשט, זאת לאחר שהפעילים לא נענו להפצרות צה"ל לשוב על עקבותיהם או לשנות את מסלול נסיעתם. אנשי חיל הים עלו על סיפון כלי השיט וכעת עושות הספינות את דרכן לנמל אשדוד שם יועברו הפעילים לטיפול משטרת ישראל ורשות ההגירה במשרד הפנים. מדובר צה"ל נמסר, כי "הכוח פעל על פי התכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים והפעילים על כלי השיט".

בטרם ניתנה ההוראה, פנו אנשי חיל הים לפעילים מספר פעמים והזהירו אותם מפני הפרת הסגר הימי על רצועת עזה, סגר שהוטל בהתאם לדין הבינלאומי. אנשי חיל הים הסבירו מספר פעמים לאנשי צוות הספינה כי יש באפשרותם לחזור על עקבותיהם ולהימנע מהפרת הסגר או לחלופין להפליג לנמל באזור מצרים. הפעילים על הספינות סירבו להצעה, אולם עצרו את ספינותיהם בלב ים מסיבה שאיננה ברורה.

צה"ל השתלט על ספינות המשט לעזה, נובמבר 2011. דובר צה"ל
"הכוח פעל על פי התכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים והפעילים על כלי השיט". ספינות המשט, היום/דובר צה"ל

משט המחאה לעזה מעסיק את ראשי צה"ל וכוחות הביטחון מזה מספר ימים, מאז שיצאו הספינות "תחריר" ו"סאורס", בלווית עשרות פעילים, לרצועת עזה, כדי למחות על הסגר הימי על הרצועה. כוחות של שייטת 13 על גבי ספינות טילים של חיל הים עקבו משעות הבוקר בדריכות אחר נתיב ההפלגה של שתי הספינות. גורמי ביטחון סרבו להתייחס לטענות אנשי המשט כי צה"ל הפעיל אמצעי לוחמה אלקטרונית כדי לשבש את השידורים מהספינות.

הספינה "תחריר" מקנדה והיאכטה "סאורס" מאירלנד יצאו ביום רביעי מנמל טורקיה לכיוון עזה. לפי דיווח גורם ביטחוני לוואלה! חדשות, אורכה של הספינה "תחריר" עומד על 26 מטרים וההערכה היא כי על הספינה והיאכטה יחדיו ישנם 35 פעילים פרו-פלסטיניים, בהם ערבי-ישראלי אחד ועיתונאים זרים.

פעילי המשט מדווחים ברשת החברתית טוויטר, תחת הכותרת "גלי החופש" על התקדמותם. בפרופיל הרשמי של הספינה הקנדית "תחריר" נכתב מוקדם יותר היום כי "הרוחות ממשיכות להיות טובות, בזמן שאנחנו מזגזגים עם הספינה האירית. עזה, הנה אנחנו באים!".

עוד בנושא:
ארצות הברית הזהירה: המשט הטורקי לעזה "מסוכן"
"משט המחאה לעזה יתעכב בשל הגלים הגבוהים"
"טורקיה תבקש מהאינטרפול צווי מעצר לחיילי המשט"

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully