וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "נבקש להתקבל ל-16 סוכנויות או"ם"

ניר יהב

1.11.2011 / 13:37

ההישג האחרון באונסק"ו ממריץ את הפלסטינים להגיש עוד מועמדויות, והם מעריכים ש"יפתח עוד דלתות", בין היתר לארגוני הסחר והבריאות העולמיים. גורם פלסטיני: "נזכה לרוב בכל הצבעה"

אחרי הקבלה לחברות מלאה באונסק"ו, הפלסטינים מפתחים תיאבון: נציג הרשות הפלסטינית במטה האו"ם בז'נבה, איברהים חריישי, אמר היום (שלישי) לסוכנות הידיעות AP כי הוא מאמין שההישג "יפתח את הדלת" לקבלת פלסטין כחברה בעוד 16 סוכנויות שונות של האו"ם, במהלך השבועות הקרובים. לדבריו, דיפלומטים פלסטינים כבר מתחילים בימים אלו להכין את הניירת הדרושה להגשת המועמדויות לסוכנויות האו"ם ולעוד מגוון ארגונים בינלאומיים.

"אנחנו לומדים את הנושא כעת, כדי להחליט מתי להגיש מועמדות לחברות מלאה", אמר חריישי. "זו מטרתנו כעת, ואנחנו עובדים על זה, סוכנות אחר סוכנות. נוצר תקדים, עם קבלתנו לחברות מלאה באחת מסוכנויות האו"ם הגדולות והחשובות ביותר, ואנו מצפים שזה יפתח עבורנו עוד דלתות".

קבלת הרשות לאונסק"ו - עוד כותרות:
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה
משרד החוץ: "נשקול המשך היחסים עם אונסק"ו"
ארה"ב מימשה האיום: תפסיק המימון לאונסק"ו

הרשות הפלסטינית התקבלה לאונסק"ו. רויטרס
תשואות לפלסטין, אתמול לאחר ההצבעה במליאת אונסק"ו/רויטרס

גורם פלסטיני בכיר גילה לוואלה! חדשות כי בין יתר ארגוני האו"ם שאליהם מתכוונת הרשות להצטרף, ניתן למנות את ארגון הבריאות הבינלאומי (WHO) ואת ארגון הסחר העולמי (WTO). "ההצטרפות לאונסק"ו הייתה תקדים מצוין בשביל הפלסטינים, ועכשיו אנחנו מתכוונים לשחזר את ההצלחה", אמר. "אני מעריך שאם תהיה הצבעה, נזכה לרוב ברור".

"הצטרפות לסוכנויות וארגונים נוספים של האו"ם תעניק דחיפה משמעותית לקראת ההצבעה במועצת הביטחון", הוסיף הגורם. "הדבר יחזק את הדרישה הפלסטינית להתקבל כחברים מלאים באו"ם. אם נהיה חברים מלאים בכמה ארגונים וסוכנויות, אין טעם שלא נקבל חברות מלאה בעצרת הכללית של האו"ם. הכל מוביל לשם".

השמינייה תחליט על תגובה לאונסק"ו

אתמול הצביעה מליאת אונסק"ו - סוכנות החינוך, התרבות והמדע של האו"ם - ברוב גדול בעד קבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה, למרות התנגדותה של ארצות הברית. בעקבות זאת, הודיעה אמש ארה"ב כי היא מפסיקה את המימון שהיא מעבירה לארגון (המהווה כחמישית מתקציבו השנתי), בשל חוק אמריקאי המונע מהמדינה להעביר כספים לגופים המכירים בפלסטין.

בישראל תקפו בחריפות את ההחלטה. שר החוץ אביגדור ליברמן איים לנתק את הקשרים עם הרשות, ובמשרד החוץ אף הוסיפו איום "לשקול את המשך הקשרים" עם אונסק"ו. שרי ה"שמינייה" מכונסים היום, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לדון בתגובה להחלטה.

ברמאללה, מנגד, מזהירים את ישראל מצעדים קיצוניים. נימר חמאד, יועצו המדיני של יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר הבוקר כי הסנקציות שישראל בוחנת להטיל על הרשות בעקבות קבלתה לאונסק"ו מהוות "הפרה ברורה של כל ההסכמים, והוכחה חדשה לכך שישראל אינה מעוניינת בשלום ובפשרה". לדבריו, על הקהילה הבינלאומית, ובראשה ארה"ב, להבין שהקמת מדינה פלסטינית היא אינטרס אמריקני, שכן רק כך תתושג יציבות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully