וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "נשקול המשך היחסים עם אונסק"ו"

טל שלו, כתבתנו המדינית

31.10.2011 / 16:35

בישראל הגיבו בזעם להחלטת ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם להכיר בפלסטין כמדינה חברה בו. "המהלך הפלסטיני הוא בגדר תשובה שלילית למאמצי קידום תהליך השלום - נשקול צעדינו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

משרד החוץ הודיע הערב (שני) כי הוא דוחה את החלטת האסיפה הכללית של ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו לקבל את פלסטין כמדינה חברה בארגון. "מדובר בתרגיל פלסטיני חד צדדי, אשר לא יוביל לשינוי בשטח, אך ירחיק את הסיכויים להסכם שלום. החלטה זו לא תהפוך את הישות הפלסטינית למדינה בפועל, ותערים קשיים מיותרים על דרך חידוש המשא ומתן", נכתב בהודעת המשרד.

"ישראל מאמינה שהדרך הנכונה היחידה להתקדמות בתהליך המדיני עם הפלסטינים היא באמצעות משא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים. לפיכך קיבלה ישראל בברכה את הצהרת הקוורטט מ-23 בספטמבר, והיא מוכנה לעבוד במשותף על בסיס זה. המהלך הפלסטיני באונסק"ו, כמו גם מהלכים דומים בגופי או"ם אחרים, הוא בגדר תשובה שלילית למאמצי הקהילה הבינלאומית לקידום תהליך השלום. בעקבות ההחלטה על קבלת פלסטין כחברה מן המניין באונסק"ו, מדינת ישראל תשקול את המשך צעדיה וכן את המשך שיתוף הפעולה שלה עם הארגון".

מאמצי הפלסטינים באו"ם - כותרות אחרונות:
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה
הפלסטינים נלחמים: האם אונסק"ו יכיר ברשות כמדינה?
מועצת אונסק"ו המליצה: לקבל הרשות הפלסטינית כחברה

תשואות במליאת אונסק"ו בעקבות ההחלטה לקבל את פלסטין כחברה מלאה לשורות הארגון, 31 באוקטובר 2011. Thibault Camus, AP
ההכרעה היום באונסק"ו צפויה לספק רוח גבית למאמצים הפלסטיניים לזכות בחברות מלאה באו"ם/AP, Thibault Camus

בצהרים קיבלה התביעה הפלסטינית למדינה עצמאית זריקת עידוד רצינית כאשר האסיפה הכללית של אונסק"ו, הצביעה ברוב גדול בעד קבלת פלסטין כחברה מלאה בארגון, אף שהאו"ם טרם הכיר בה כמדינה. ההחלטה התקבלה למרות מאמצים דיפלומטיים ניכרים של ישראל וארצות הברית, שהתנגדה לקבלת הפלסטינים ואף איימה להפסיק את המימון שהיא מעניקה לארגון, אם יכריע בעד קבלת הרשות לשורותיו. ההכרעה היום באונסק"ו צפויה לספק רוח גבית למאמצים הפלסטיניים לזכות בחברות מלאה באו"ם, שעומדים בימים אלו לדיון במועצת הביטחון - שם תיתכן הצבעה כבר בחודש הבא.

במקביל להצבעה בפריז, התייחס לנושא שר החוץ אביגדור ליברמן, בישיבת סיעתו, ישראל ביתנו. "אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום על אונסק"ו", אמר ליברמן. "ההמלצות שלי יהיו ברורות מאוד. אנחנו חייבים לשקול לנתק כל קשר עם הרשות הפלסטינית. איננו יכולים לספוג פעם אחר פעם מהלכים חד-צדדיים. אנחנו חייבים לגבות מחיר גם על ההשתלחויות חסרות הרסן וגם על המהלכים בפורומים הבינלאומיים. אי אפשר להשאיר זאת ללא תגובה הולמת".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully