וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: נדבר עם המתמחים, לא נפתח ההסכם

גלעד גרוסמן ואריאל נוי

27.10.2011 / 9:51

משרד האוצר השיב לעתירה שהגישו המתמחים לבג"ץ, ומסר כי ישוב למשא ומתן עם המתמחים ובלבד שההסכם שנחתם עם הרופאים לא ייפתח. המתמחים בתגובה: "חזרנו לנקודת ההתחלה"

המדינה הודיעה הבוקר (חמישי) לבג"ץ שהיא מוכנה להמשיך ולקיים משא ומתן עם המתמחים למציאת פתרון למשבר, אולם בלבד שיובהר כי ההסכם שנחתם עם ההתאחדות הרפואית הוא בגדר עובדה קיימת. בתגובה נכתב, כי עמדת המדינה היא ששינוי במסגרת עלותו של ההסכם או תוכנו לא יביאו לשינוי המצב הקיים, אלא יובילו לפריצת הישגי ההסכם, ולאי שקט חמור יותר, דבר שיהיו לו השלכות רוחב עמוקות לגבי הסכמים נוספים במגזר הציבורי.

משבר המתמחים - כותרות אחרונות
כמאה מתמחים הפגינו ברמב"ם: "עובדים בכפייה"
בג"ץ: "יש לאפשר לרופאים המתמחים להתפטר"
2,000 בהפגנת המתמחים: "המדינה צריכה להתנצל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדינה טוענת כי אין צורך למנות מגשר בין המתמחים למדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדינה טוענת כי לא קיים חוסר אמון בנציגים של ההסתדרות הרפואית ואין צורך למנות מגשר בין המתמחים למדינה מכיוון שמדובר בניסיון להעניק למתמחים מעמד עצמאי ונפרד. עם זאת המדינה מוכנה לשקול הסתייעות בגורם חיצוני בהתאם להתפתחויות. התשובה הוגשה באמצעות עורכי הדין דורון יפת מפרקליטות מחוז תל אביב וחני אופק מפרקליטות המדינה.

ד"ר מיקי אייפלר, מתמחה בבית החולים "מאיר" בכפר סבא, הנמנה עם ששת העותרים לבג"ץ, מסר לוואלה! חדשות בתגובה על הצהרת המדינה כי "זה לא מה שאנחנו רצינו. אנו מוכנים לדון עם האוצר על דברים מאוד ספציפיים. בלית ברירה שוב נבקש מהבג"ץ שיתן לנו להתפטר". הוא הוסיף כי "סלעי המחלוקת הם זמן ההסכם ועלותו הכוללת, שמגלמת בתוכה יום מנוחה, הסעות וכדומה - כל הדברים שאמורים לשפר את תנאי העבודה שלנו. לא מעניין אותנו מה שהאוצר מכנה תמיד 'העלות הכוללת', מעניין איך זה יתורגם לתנאי העבודה שלנו. המשא ומתן חזר לנקודת ההתחלה. הפסקנו אותו הרי לפני שבוע כי זה לא הוביל לשום מקום. כנראה שנתפטר ואז נראה מה לעשות".

הרופאים המתמחים הודיעו אתמול כי הם מוכנים לשוב לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, לרבות קיצור משך ההסכם ועלותו. עם זאת, ביקשו העותרים משופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, כי יורה לפקידי האוצר לנהל משא ומתן יומיומי אינטנסיבי, ולא לנצל את מועדי הדיון בבית המשפט כדי "למרוח" את המשא ומתן ולקיימו רק ערב ההגעה לבית המשפט, כפי שעשו בעבר.

השופט מלצר אמר אתמול כי "יש לאפשר לרופאים המתמחים שלא רוצים לחזור למערכת להתפטר כמתוכנן. את סיר הלחץ הגדול הזה צריך לשחרר". עם זאת, הוא גם תקף את המתמחים: "אתם לא יכולים להתלונן ולא להגיע להידברות. זה לא נראה טוב. ההתרשמות שלי היא שברגע שהגשתם את העתירה, החלטתם לעזוב כל דרך אחרת. זה לא מן התבונה. ההכרעה המשפטית תהיה חדה לכאן או לכאן, אך ההידברות עדיין אפשרית, ואני מתרשם שהפערים לא כל כך דרמטיים". הוא קרא לעותרים לשוב למשא ומתן עם המדינה - כפי שאכן הסכימו אתמול.

לפניות לכתב: אריאל - arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully