וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמאה מתמחים הפגינו ברמב"ם: "עובדים בכפייה"

אריאל נוי

26.10.2011 / 10:44

הרופאים המתמחים קיימו "הפגנה ספונטנית" במחאה על התנהלות האוצר והמדינה בעניינם ונגד החלטת בית הדין שלא לקבל את התפטרותם. המתמחים צפויים להחליט היום אם לשוב למו"מ עם האוצר

רגע לפני החלטת הרופאים המתמחים אם לשוב למשא ומתן עם האוצר, כ-100 מתמחים הפגינו הבוקר (רביעי) בשערי בית החולים רמב"ם בחיפה, נגד "התנהלות האוצר והמדינה" בעניין מחאתם על תנאי ההעסקה שלהם, ונגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה שלא לאפשר להם להתפטר. במהלך ההפגנה, שהתנהלה באופן שקט ורגוע יחסית להפגנות קודמות, הניפו המתמחים שלטים כגון: "אני עובד בכפייה".

מחאת המתמחים - כותרות אחרונות:
בג”ץ: ”יש לאפשר לרופאים המתמחים להתפטר”
2,000 בהפגנת המתמחים: ”המדינה צריכה להתנצל”
המתמחים יעתרו: ”ביטול ההתפטרות אינו חוקי”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה מחוץ לבית החולים רמב"ם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זו הייתה הפגנה ספונטנית", הסביר ד"ר רונן בר יוסף, מומחה ברפואת ילדים ומתמחה בריאות ילדים בבית החולים, בשיחה עם וואלה! חדשות. "צעדת מחאה בעיקר על היחס של האוצר כלפינו". ד"ר בר יוסף התייחס לשאלה האם לשוב להידברות עם משרד האוצר ואמר כי "נכון שיש חילוקי דעות. אנשים מביעים דעות והמחאה נסובה סביב הרבה נושאים. היום יישבו הנציגים בתל אביב ויחליטו מה לעשות".

מבית החולים רמב"ם יצאה היוזמה להקים את ארגון ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים) כאופוזיציה להסתדרות הרפואית. בין מקימי הארגון, פרופ' יהודה אולמן, מנהל מחלקה לכירורגיה פלסטית ויו?ר האיגוד לכירורגיה פלסטית, שעובד כבר 27 שנים בבית החולים וחתם על מכתב התפטרות. ?אני נמנה עם הרופאים הבכירים שיגישו מכתבים. מכתבי הפיטורים שלנו זהו הצעד האחרון", הסביר פרופ' אולמן, "אחרי שכבר מיצינו את כל האמצעים החוקיים, אין לנו דרך אחרת. נלך לרפואה פרטית כמו שהם רוצים ולא נישאר ברפואה הציבורית. לא נרד מהארץ - פשוט נעבור לרפואה פרטית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחרי שכבר מיצינו את האמצעים החוקיים, אין לנו דרך אחרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ד"ר צביקה קליין, מנהל יחידת הגינקולוגית בבית חולים מאיר בכפר סבא, חתם על מכתב התפטרות. ?עשרות רופאים בכירים ברחבי הארץ שוקלים להגיש מכתבי התפטרות בימים הקרובים", אמר, "לא ברור לנו מתי אבל ברור לנו שנעשה צעד כזה על מנת לעשות משהו לשינוי מערכת הרפואה הציבורית בישראל?. ד"ר קליין, העובד במערכת הרפואה הציבורית כבר 23 שנים, הוסיף כי ?הרופאים המומחים היו חלק בלתי נפרד מהמאבק. בתחילה תמכנו, אבל אחרי שהבנו שההסכם הוא לא טוב לרופאים החלטנו גם על התפטרות".

מנהל המיון בבית החולים שיבא בתל השומר, ד"ר ג'קי אור, המועסק כמעט 30 שנים בבית החולים סיפר כי מכתב ההתפטרות כבר מוכן. "לא החלטנו אם מגישים ביחד ומתי, אבל מה שברור שהמכתבים מוכנים", אמר, "אנחנו מתלבטים באילו צעדים לנקוט. מנהלי מחלקות רבים הביעו את ייאושם ורצונם להתפטר והחליטו גם הם לעזוב".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully