וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שחרור: אילן גרפל בתמונה ראשונה במעצר

פנחס וולף וטל שלו

25.10.2011 / 8:00

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס ולאשר את העסקה במסגרתה ישוחרר הצעיר הישראלי-אמריקני בתמורה ל-25 אסירים מצרים. ח"כ חסון הבטיח: "לא נשכח ולא נזנח את עודה טראבין"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס היום (שלישי) ולאשר את העסקה לשחרורו של האזרח הישראלי-אמריקני אילן גרפל, שהואשם במצרים בריגול חמור. בתוך כך, הבוקר מתפרסמת תמונה ראשונה של גרפל בכלא המצרי. בתמונה מצולמים גם שליחו המיוחד של ראש הממשלה למצרים, עו"ד יצחק מולכו, וכן ח"כ ישראל חסון (קדימה) שסייע במגעים לשחרורו של גרפל. התמונה צולמה סמוך למקום מעצרו.


העסקה לשחרור אילן גרפל - כתבות אחרונות

עסקת גרפל: האסירים שישוחררו - לא ביטחוניים
הושגה עסקה לשחרורו של הישראלי אילן גרפל מהכלא המצרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרפל צפוי להגיע לישראל כבר השבוע. גרפל לצדם של ח"כ חסון ועו"ד מולכו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמורה לשחרורו של גרפל, צפויה ישראל לשחרר 25 אסירים מצרים הכלואים בישראל. בירושלים מדגישים כי לא מדובר באסירים ביטחוניים. רשת הטלוויזיה CNN ציטטה קצין במודיעין המצרי, שהתייחס לפרטי העסקה. לדבריו, ישראל ביקשה לכלול בעסקה אסיר נוסף, אולם מצרים סירבה. הקצין המצרי לא נקב בשמו של הישראל, אולם נראה שהכוונה היא לעודה טראבין, הכלוא מזה 11 שנים במצרים באשמת ריגול.

ח"כ ישראל חסון, שסייע כאמור במגעים לשחרור גרפל, התייחס גם לאסיר עודה טראבין הכלוא זה 11 שנים בכלא המצרי באשמת ריגול ואמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "את עודה טראבין אנחנו לא נשכח ולא נזנח כשם שהסיכום לגבי אילן גרפל יכול היה להתהוות על אף כל התלאות האחרונות מפני שפשוט לא דיברנו על זה. כל מי שעודה טראבין קרוב ללבו צריך לתת שקט כי כל מילה מרחיקה את הפתרון".

אמש אמר חסון כי "אם הקבינט יאשר את העסקה ובג"ץ ידחה את העתירות שיוגשו בנושא, כנראה שאילן גרפל יגיע לישראל כבר השבוע". חסון הוסיף כי "היה פה מאמץ מצרי-ישראלי והגענו להבנה. זה תם ולא נשלם. זה יושלם כשהוא יחזור הביתה ושאולי נצליח לשחרר איתו עוד אנשים שנמצאים כאן".

אתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח כי שניים מתוך 25 האסירים המצרים שישוחררו הם אסירים שנעצרו על רקע פוליטי ועוד כמה הם אסירים שיושבים בכלא הישראלי לאחר שהואשמו דווקא "בתכנון לבצע פיגועים נגד אתרים רגישים בישראל ביחד עם ארגונים חמושים פלסטינים". המקורות המצרים אישרו הם כי העסקה כוללת סעיפים שלא פורסמו "מסיבות הנוגעות לביטחון לאומי".

לפניות לכתבים:

פנחס וולף - pinhas_wolf@walla.com
טל שלו - tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully