וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת גרפל: האסירים שישוחררו - לא ביטחוניים

טל שלו, פנחס וולף וניר יהב

25.10.2011 / 0:10

ישראל הודיעה כי תשחרר 25 אסירים מצריים הכלואים בישראל בתמורה לאילן גרפל - אך לא ביטחוניים. גנרל במודיעין המצרי: "ישראל ביקשה לכלול בעסקה גם אסיר נוסף, אך מצרים סירבה"

ישראל ומצרים הגיעו אמש (שני) להסכמה על שחרורו של הישראלי-אמריקני הכלוא במצרים, אילן גרפל, הנאשם בריגול חמור. בתמורה לשחרורו של גרפל תשחרר ישראל 25 אסירים מצריים הכלואים בישראל, אך בירושלים מדגישים כי לא מדובר באסירים ביטחוניים. רשת הטלוויזיה CNN ציטטה גנרל במודיעין המצרי, שהתייחס לפרטי העסקה. לדבריו, ישראל ביקשה לכלול בעסקה אסיר נוסף – אך מצרים סירבה. הוא לא ציין במי מדובר, אך סביר להניח שהכוונה לאסיר ישראלי הכלוא במצרים – עודה תראבין. גם ישראל לא התייחסה אליו בהודעה על העסקה לשחרורו של גרפל. עוד אמר הבכיר במודיעין כי מתוך האסירים שישוחררו 22 יהיו "אסירים פוליטיים", והשלושה האחרים יהיו קטינים בין הגילאים 12 ל-14. כמו כן, הוא אישר כי אישר כי העסקה תתבצע בתוך יומיים, ובמעבר טאבה.

עוד על המאמץ לשחרורו של אילן גרפל
הושגה עסקה לשחרורו של הישראלי אילן גרפל מהכלא המצרי
דיווח: העסקה לשחרור גרפל תתבצע עוד יומיים
דיווחים במצרים: עסקת גרפל קרבה, פחות ישוחררו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העסקה נחתמה בעקבות לחץ כבד שהפעילה ארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח כי שניים מתוך 25 האסירים המצרים שישוחררו הם אסירים שנעצרו על רקע פוליטי ועוד כמה הם אסירים שיושבים בכלא הישראלי לאחר שהואשמו דווקא " בתכנון לבצע פיגועים נגד אתרים רגישים בישראל ביחד עם ארגונים חמושים פלסטינים". המקורות המצרים אישרו הם כי העסקה כוללת סעיפים שלא פורסמו "מסיבות הנוגעות לביטחון לאומי".

העסקה נחתמה בעקבות לחץ כבד שהפעילה ארה"ב. היא נרקמה על ידי שליחו המיוחד של ראש הממשלה, יצחק מולכו, השוהה כעת בקהיר ובסיוע ח"כ ישראל חסון (קדימה) שעזר במגעים בשל קשריו הטובים עם הגורמים המצרים. חסון, שעדיין שוהה במצרים, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אם הקבינט יאשר את העסקה ובג"ץ ידחה את העתירות שיוגשו בנושא, כנראה שאילן גרפל יגיע לישראל כבר השבוע". לדבריו, "היה פה מאמץ מצרי-ישראלי והגענו להבנה. זה תם ולא הושלם. זה יושלם כשהוא יחזור הביתה ושאולי נצליח לשחרר איתו עוד אנשים שנמצאים כאן". עם זאת, הוא ציין כי לא מתוכנן שחרור של ישראלים נוספים הנמצאים במצרים. יצוין כי בדומה לעסקת שליט, לאחר האישור הצפוי בקבינט תתפרסם רשימת האסירים, ואז יינתנו 48 שעות על מנת שניתן יהיה להגיש עתירות נגד שחרורם.

בתוך כך נודע כי השליח המיוחד של ראש הממשלה, יצחק מולכו, שוחח בערב עם הוריו של גרפל. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי מולכו עדכן את הוריו של גרפל בפרטי ההסדר שהשיג כדי להשיב את בנם. הוריו של גרפל ביקשו להודות לראש הממשלה על המאמץ להשבת בנם.

לפניות לכתבים: טל - tal_sh@walla.net.il, ניר - nir_yah@walla.com, פנחס - pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון: 22:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully