וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לאו"ם: מי שתתמוך במדינה פלסטינית תשא באחריות

טל שלו, כתבתנו המדינית

24.10.2011 / 18:00

בדיון במועצת הביטחון שעסק במצב המדיני במזרח התיכון, תקף השגריר רון פרושאור בחריפות את התנהלות הארגון, והזהיר כי "כל מדינה שתצביע בעד מדינה פלסטינית תישא באחריות לתוצאה"

"טענות הפלסטינים על המכשולים העיקריים לשלום הן עיוות היסטורי. זו דרכם של הפלסטינים לא לחזור לשולחן המשא ומתן" - כך אמר היום (שני) שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בדיון במועצת הביטחון בנושא המצב במזרח התיכון ושאלת המדינה הפלסטינית. פרושאור הזהיר את החברות במועצה ואמר כי "כל מדינה שתצביע בעד מדינה פלסטינית תישא באחריות לתוצאה".

עוד על המאמץ הפלסטיני להכרה באו"ם
הפנייה הפלסטינית לאו"ם: ההצבעה תיתכן בנובמבר
נתניהו: "מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל תנאי"
הקוורטט יזמן את ישראל והפלסטינים לפגישה משותפת
מועצת אונסק"ו המליצה: לקבל הרשות הפלסטינית כחברה

פרושאור תקף בדיון בחריפות את התנהלות מועצת הביטחון, שצפויה לדון באמצע חודש נובמבר בבקשה הפלסטינית להכרה כמדינה. "המזרח התיכון כמרקחה, ואלפים נרצחים ברחובות. עם זאת, חודש אחר חודש מתמקדת מועצת הביטחון באופן לא פרופורציונלי בסכסוך אחד ויחיד. הסוגיה המרכזית שעל הפרק היא לא עצם עתידה של המדינה הפלסטינית אלא אופייה. המזרח התיכון עומד כיום בפני צומת דרכים והעתיד אינו ברור: האם ילכו הפלסטינים בדרכי אירן וסוריה ויבחרו בעתיד של קיצוניות, טרור ושנאה, או שיבחרו בדרך של מתינות, קדמה ורפורמה". פרושאור הוסיף לטעון כי "הגיע הזמן שמועצת הביטחון תפסיק להתעלם מהכוחות ההרסניים הפועלים באזור ותפעל לשינוי".

השגריר ניצל את ההזדמנות להודות למזכ"ל האו"ם ולמדינות שלקחו חלק במאמצים לשחרור גלעד שליט. הוא אמר כי העיקרון "כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו, הוא עיקרון מקודש ביהדות, המהווה את עמוד השדרה של החברה הישראלית".

דבריו של השגריר פרושאור במועצת הביטחון הנם חלק מהמאמץ המתמשך למנוע את המהלך הפלסטיני להכרה באו"ם כמדינה. היום אמר שר החוץ ליברמן בתדרוך לכתבים, כי למרות שמובטח וטו אמריקאי על בקשת הפלסטינים שתידון במועצת הביטחון, הפלסטינים עדיין לא הצליחו לגבש את הרוב הדרוש לאישור ההחלטה.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully