וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: גלעד שליט בבית, המשימה הושלמה

ראש הממשלה קיבל את פניו של גלעד שליט בבסיס תל נוף - והצהיר: "אני מאמין שערבות הדדית אינה רק סיסמה. לא רציתי שגורלו של גלעד יהיה כגורלו של רון ארד"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

"המשימה הושלמה". כך הצהיר בצהריים (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו זמן קצר לאחר שקיבל את פניו של גלעד שליט בבסיס תל נוף במרכז הארץ. נתניהו התייחס לשחרורו של שליט משבי חמאס ואמר: "אזרחי ישראל, היום כולנו מאוחדים בשמחה ובכאב. לפני שנתיים וחצי חזרתי לתפקיד ראש הממשלה. אחת המשימות המרכזיות והמורכבות שמצאתי על שולחני ושאותה שמתי על לוח לבי הייתה להחזיר את חיילנו החטוף גלעד שליט חי ובריא הביתה. היום המשימה הזו הושלמה". נתניהו הוסיף: "המשימה הייתה כרוכה בהחלטה קשה, קשה מאוד. אל מול עיניי עמד הצורך להחזיר את מי שנשלח על ידי מדינת ישראל לשדה הקרב. כחייל וכמפקד, יצאתי פעמים רבות בשליחות צה"ל למשימות מסוכנות, אבל תמיד ידעתי שאם אני או חבריי ניפול בשבי, ממשלת ישראל תעשה כל שביכולתה כדי להחזיר אותנו הביתה. זהו הדבר שעכשיו ביצעתי כראש ממשלת ישראל".

גלעד שליט שב הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גלעד שליט בישראל: נפגש עם משפחתו
גלעד שליט לאחר שחרורו: "חששתי שאשאר עוד שנים"
בכירי חמאס משתתפים בחגיגות שחרור האסירים בעזה
במצפה הילה חוגגים את שחרור שליט

גלעד שליט וראש הממשלה בנימין נתניהו עם חזרתו של גלעד, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם גלעד שליט, בסיס תל נוף/לשכת העיתונות הממשלתית

עוד אמר ראש הממשלה: "אני מאמין שערבות הדדית אינה רק סיסמה. היא אחת מאבני היסוד של קיומנו כאן. אך מנגד עמד גם צורך נוסף - הצורך לצמצם ככל האפשר את הסכנה לביטחון אזרחי ישראל. לשם כך הצבתי שתי דרישות ברורות: הראשונה – שצמרת חמאס, הכוללת רבי מרצחים, תישאר בכלא, והשנייה - שרובם המכריע של המשוחררים יגורשו או יישארו מחוץ לשטחי יהודה ושומרון, וזאת כדי להרחיק אותם מן היכולת לפגוע באזרחינו. במשך שנים חמאס התנגד בתקיפות לדרישות הללו. אבל לפני מספר חודשים, קיבלנו סימנים ברורים שהוא מוכן להתפשר מהתנגדותו זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גלעד שליטמצדיע לראש הממשלה בנימין נתניהו עם חזרתו של גלעד, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
גלעד שליט מצדיע לראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

לדברי נתניהו, "במשך ימים ולילות התנהל בקהיר משא ומתן עיקש בתיווך ממשלת מצרים. עמדנו על שלנו. משנתקבלו עיקר דרישותינו, נתבקשתי להכריע. אני יודע היטב שכאבן של משפחות נפגעי הטרור הוא כבד מנשוא. קשה לראות את בני העוולה שרצחו את יקיריהם משתחררים בטרם מילאו את מלוא עונשם. אך ידעתי גם שבנסיבות המדיניות הנוכחיות, זה ההסכם הטוב ביותר שנוכל להשיגו, ולא היה שום ביטחון שהתנאים שאיפשרו את השגתו שהתנאים הללו יתקבלו בהמשך. ואז ייתכן מאוד שגלעד היה נעלם. לצערי, דבר כזה כבר קרה בעבר. חשבתי על גלעד, ועל חמש השנים שהוא נמק בצינוק של החמאס. לא רציתי שגורלו יהיה כגורלו של רון ארד. רון נפל בשבי בדיוק לפני 25 שנים, ועד היום לא שב. זכרתי את בתיה ארד האצילה. זכרתי את כמיהתה לבנה רון, עד יום מותה. ידעתי שאני נושא באחריות כבדה. ידעתי את מלוא המשמעות של קבלת ההחלטה. ברגעים הללו מנהיג נמצא לבדו, והוא צריך לקבל החלטה. שקלתי - והכרעתי".

גלעד שליט ונעם שליט עם חזרתו של גלעד, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו צופה בגלעד שליט מחובק על ידי אביו/לשכת העיתונות הממשלתית

"גלעד שב הביתה, למשפחתו, לעמו, למדינתו", אמר ראש הממשלה. "זה רגע מרגש ביותר, לפני זמן קצר חיבקתי אותו ברדתו מן המסוק, ליוויתי אותו להוריו אביבה ונעם - ואמרתי להם – 'החזרתי את בנכם הביתה'. אבל זהו גם יום קשה, כי גם אם המחיר צומצם, הוא עדיין כבד. אני מבקש להבהיר – נמשיך להילחם בטרור, וכל מחבל משוחרר שיחזור לטרור, דמו בראשו. מדינת ישראל נבדלת מאויביה. כאן לא חוגגים שחרור של רוצחים, כאן לא נושאים על כפיים את אלה שגדעו חיים. להיפך: אנחנו מאמינים בקדושת החיים. אנחנו מקדשים את החיים".

"בימים האחרונים ראינו כולנו לכידות בעם, שלא נראתה זמן רבה, ואחדות זו היא מקור עוצמה לישראל בהווה ובעתיד. כולנו מתברכים היום בהשבתו של גלעד הביתה אל מדינתנו החופשית, מדינת ישראל. מחר אנחנו נחגוג את ערב שמחת תורה. בשבת יקראו בבתי הכנסת בהפטרה של פרשת בראשית, את דברי הנביא ישעיהו: 'להוציא ממסגר אסיר מבית כלא יושבי חושך'. ביום הזה אני יכול לומר בשם כולכם אזרחי ישראל, ברוח ערכי הנצח של עם ישראל, 'ושבו בנים לגבולם, עם ישראל חי'.

גלעד שליט משוחח עם הוריו, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
גלעד שליט מדבר בטלפון עם הוריו, לאחר שחרורו/דובר צה"ל

לאחר שהבוקר שוחרר משבי החמאס, 1941 ימים אחרי חטיפתו, והועבר לישראל דרך ממצרים, נפגש בצהריים לראשונה רב-סמל גלעד שליט עם בני משפחתו - הוריו נעם ואביבה, אחיו יואל, אחותו הדס וסבו צבי - בבסיס חיל האוויר תל נוף במרכז הארץ. מעט קודם לכן, ברדתו מהמסוק בבסיס, התקבל שליט על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ. "שלום גלעד, ברוך שובך למדינת ישראל", אמר נתניהו לשליט עם נחתיתו. "כמה טוב שבאת הביתה". להוריו של שליט אמר: "החזרתי לכם את הילד הביתה". לאחר מכן הועברו שליט ובני משפחתו לאזור המפגש המבודד בבסיס.

שליט הוטס לתל נוף מבסיס אמיתי שבדרום, הסמוך למעבר כרם שלום שדרכו נכנס לישראל ממצרים, שם עבר "הליך קליטה", התקלח ולבש מדים. לפני כן עבר בדיקות רפואיות, שבין היתר אישרו כי הוא כשיר לטיסה. עם זאת, נמצא כי הוא סובל מתת-משקל, עקב תת-תזונה במשך שנות שביו. עוד נמסרו מצה"ל פרטים ראשונים נוספים שסיפר שליט - שבין היתר אמר כי פגש במעט מאוד אנשים במהלך חמש השנים בשבי, כי שוביו לא סיפקו לו משקפי ראייה וכי לא טיפלו היטב בפציעתו מהפיגוע בו נחטף.

עוד לפני החזרתו לישראל, פרסמה הטלוויזיה המצרית סרטון וידאו קצר בו נראה שליט ברגעי שחרורו, כשהוא יוצא מרכב ופוסע במעבר רפיח, מוקף באנשי חמאס. לאחר מכן קיים שליט ראיון קצר עם הטלוויזיה המצרית, בשפה העברית, בו אמר בין היתר כי "חשבתי שאני יכול למצוא את עצמי במצב הזה עוד הרבה שנים. קיבלתי את הידיעה (על השחרור הצפוי) לפני כשבוע, אבל הרגשתי את זה בחודש האחרון. הייתי מאושר, אך גם חששתי שהמגעים עלולים להשתבש". עוד אמר כי למרות שמחתו, הוא גם "מרגיש לא הכי טוב מכל האירוע, לפגוש כל כך הרבה אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully