וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד חוזר הביתה: סיכום חמש שנים בשבי

ב- 25.06.2006 חוליית חמאס תקפה טנק מרכבה ומוצב של צה"ל ליד כרם שלום. החיילים חנן ברק ופבל סלוצקר נהרגו ושליט נחטף לעזה. היום, לאחר 1941 ימים בשבי, צפוי גלעד לשוב לחיק משפחתו

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, ערוץ 1, עריכה: רן צימט, קריינות: אביב אברמוביץ')

1941 ימים, שהם חמש שנים וכמעט ארבעה חודשים, לאחר שנפל בשבי החמאס בגבול רצועת עזה, צפוי הבוקר (שלישי) רב-סמל גלעד שליט להשתחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים שנחתמה בשבוע שעבר בין ישראל לארגון הטרור הפלסטיני, תמורת 1,027 אסירים פלסטינים. שליט צפוי להיות מועבר בשעות הבוקר המוקדמות מהרצועה למצרים, ומשם יועבר לישראל. במקביל, ישוחררו האסירים הפלסטינים - חלקם לגדה המערבית, חלקם לרצועת עזה, חלקם לשטח ישראל וחלקם לחו"ל.

ביום שבת אמרה אביבה שליט, אמו של גלעד, כי היא "רוצה להודות לפעילים, לתקשורת ולאזרחי ישראל, שליוו אותנו לאורך הדרך ועוטפים אותנו בחום ובאהבה. ימי ההמתנה הינם מורכבים". בהתייחסה למחאתן של משפחות שכולות נגד השחרור, הוסיפה כי "אנחנו יודעים שהמשפחות השכולות עוברות טלטלה ומבינים ללבן הכואב, גם אנחנו משפחה שכולה. כל עיכוב, כל שינוי וכל דחייה עלולים לסכן את חייו של גלעד, זה עניין של פיקוח נפש. עם חזרתו של בני, תאפשרו לנו לעזור לו להשתקם".

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד:

עסקת שליט: החלה העברת האסירים הביטחוניים מבתי הכלא
בג"ץ דחה את העתירות: אור ירוק לעסקת שליט
חזרת גלעד שליט - המפה האינטראקטיבית המלאה
הנשיא פרס למשפחות השכול: חובתנו להציל את גלעד
נעם שליט בבג"ץ: "לא ניתן להשיב הנרצחים, את גלעד כן"
כך ישוחררו האסירים הפלסטינים - שלב אחר שלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully