וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע העסקה: כץ דורש "מוות לרוצחי משפחת פוגל"

פנחס וולף

17.10.2011 / 0:17

במהלך כנס פעילים, הבהיר שר התחבורה כי לאחר שעסקת שליט תסתיים, יהיה צורך לשנות את כללי המשחק. "עונש מוות יעביר מסר ברור שמי ששופך דם ישראלים, לא יינקה"

שר התחבורה ישראל כץ סיפר אמש (ראשון) כי דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו להוביל את הדרישה למתן גזר דין מוות לשני הפלסטינים מהכפר עוורתא, שהואשמו ברצח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר. כץ אמר את הדברים על רקע העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בכנס פעילי ליכוד שנערך בסוכתו במושב כפר אחים, אמר השר כץ כי "אני רוצה לברך את משפחת שליט ואת כל עם ישראל לרגל חזרתו הצפויה של החייל גלעד שליט הביתה משבי אויב נקלה ואכזר".

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

במצפה הילה מבטיחים: "נניח לגלעד שליט לנפשו"
אביבה שליט: "תאפשרו לנו לעזור לגלעד להשתקם"
נתניהו: "רון ארד עמד לנגד עיניי בחתימת העסקה"

הנאשם ברצח משפחת פוגל, אמג'ד עוואד, בבית המשפט היום, אוקטובר 2011. שלומי גבאי
הודה ברצח. אמג'ד עוואד, אחד משני הנאשמים ברצח באיתמר/שלומי גבאי

לגבי העסקה שבמסגרתה משוחררים 1,027 מחבלים בתמורה לשחרורו של שליט, אמר השר כץ כי "אנחנו משלמים מחיר כבד, יש שיאמרו כבד מדי, עבור חזרתו הביתה, אך בנסיבות שנוצרו בהיעדר תגובה הולמת מול עזה מיד לאחר החטיפה, ובהיעדר ריסוק חמאס ב'עופרת יצוקה' ובהיעדר אלטרנטיבה מבצעית לשחררו, ראש הממשלה לקבל את ההחלטה להשיבו הביתה, כאשר לצד שחרורם של רוצחים, חמאס ויתר על שחרור רוצחים בכירים והובטח גירוש לחו"ל".

בנוגע להתמודדות בהמשך אמר השר כץ כי "כעת אנו חייבים לשנות את כללי המשחק לעתיד. הצעתי לראש הממשלה נתניהו, שהממשלה תפעל להטלת עונש מוות על רוצחי בני משפחת פוגל. זה יעביר מסר ברור שמי ששופך דם ישראלים, לא יינקה. יהיו לחצים מהעולם ומבית, אבל נעמוד בכך ונבהיר לעולם כולו שרוצחי יהודים לא ישוחררו בעתיד כתוצאה מסחטנות. כמו כן חייבים לקבוע כללים לעתיד".

בתוך כך, השר כץ סיפר גם על סלילת כביש חדש מקריית ארבע למערכת המכפלה ועל סלילת כבישים והנחת מסילה רכבת לאורכה ולרוחבה של הארץ. לדבריו, "חזרנו לכאן ואנחנו מתכוונים להישאר לתמיד. 'דרך הבנים' אותה אנו סוללים אל מערכת המכפלה היא ההוכחה למהות הקשר שלנו לארץ. אנחנו פועלים לחבר ללב מדינת ישראל את יהודה ושומרון והגליל והנגב, מגדילים את היצע הדיור ומקלים על בעלי עסקים להשקיע במקומות רחוקים יותר כי תהיה להם אפשרות להגיע בצורה נוחה יותר. השנה הבאה תהיה שנת הדחפור. בכל הארץ תראו דחפורים ובקרוב נקבל החלטה להקמת קו הרכבת מתל אביב לאילת".

(עדכון ראשון: 21:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully