וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע הלינץ' ברמאללה ישוחרר: "היה צריך להמיתו"

יהושע בריינר

16.10.2011 / 11:00

במסגרת עסקת שליט ישוחרר הצעיר שצולם בתמונה המפורסמת כאשר הוא מניף מהחלון את ידיו המגואלות מדם הנרצחים בלינץ'. אלמנת אחד הנרצחים: "הם ימשיכו לרצוח. זה קשה לי ועצוב"

רשימת האסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט שפורסמה הבוקר (ראשון) הצליחה להפתיע את אירנה נורז'יץ, אלמנתו של ודים נורז'יץ שנרצח בלינץ' ברמאללה בשנת 2000. נורז'יץ הופתעה מאוד לשמוע שעבד אל-עזיז סאלחה - רוצח בעלה, והאיש ש"מככב" בתמונה המפורסמת מאותו אירוע בה הוא מוציא את ידיו המגואלות בדם מהחלון - ישוחרר בתמורה להחזרתו של גלעד שליט.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
עתירה נגד העסקה: "לא לשחרור סיטונאי של רוצחים"
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
גלעד שליט יוכר כנכה צה"ל מיד עם חזרתו לארץ

סאלחה הורשע בביצוע הלינץ' האכזרי בשני חיילי המילואים ודים נורז'יץ ויוסף אברהמי ברמאללה ב-2000. זמן קצר לאחר הלינץ' נעצר סאלחה על ידי כוחות הביטחון – וכעת הוא צפוי להשתחרר מהכלא הישראלי, ולהיות מגורש לעזה.

לדברי אירנה, תושבת אור עקיבא, אף גורם רשמי לא יצר עמה קשר ועדכן אותה בשחרורו של סאלחה, וההודעה על שחרורו הפתיעה אותה מאוד. "זה קשה לי ועצוב", אמרה נורז'יץ הבוקר לוואלה! חדשות. "אני ממש קרועה בין שני הצדדים. מצד אחד, אני יודעת שגלעד שליט חייב לחזור, אך מאידך, זהו מחיר גבוה מדי. אני פשוט לא מאמינה שהרוצחים האלה יחזרו להיות בני אדם. כל מי שהיה מעורב בלינץ' הוא לא בן אדם. הוא אפילו לא חיה, פחות מחיה. היו צריכים פשוט להוציא את כל מי שהיה מעורב בהוצאה של ודים ויוסי להורג. הרי כולם ראו מה עשו להם, וכולם ראו שהמחבל הזה, שצריך להשתחרר, הוציא את הידיים מהחלון. אז למה פשוט לא הוציאו אותם להורג? מדוע הם יכולים לרצוח ולהרוג ואנחנו צריכים לעשות את הדברים בחיוך וכטובה לצד השני? הרי הם ימשיכו לרצוח. זה קשה לי לשמוע שדווקא האיש הזה, שנהיה סמל של האירוע, יוצא לחופשי".

רק בשבוע שעבר קיימה משפחת נורז'יץ את טקס האזכרה לזכרו של ודים והבשורה הבוקר אינה מקלה על המשפחה. "אמנם עברו 11 שנים, אך זה כאילו קרה אתמול", אמרה נורז'יץ. "זה חוזר אלי פעם אחר פעם – ואי אפשר להיפרד מהתמונות ומהזיכרונות של ודים. חבל לי. חבל לי מאוד וקשה לי הבוקר, אך כנראה שאין מה לעשות".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully