וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחית אנדרטת רבין: "רציתי לפגוע ב'פופיק' של השמאל"

יהושע בריינר

14.10.2011 / 15:05

שבואל סחיווסחורדר שנעצר הלילה לאחר שהשחית את אנדרטת רבין בתל אביב הצהיר כי אינו מצטער על מעשהו. "משתינים על הקבר של ההורים שלי, מה אני אמור לעשות?"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מתוך מצלמות האבטחה של עיריית תל אביב-יפו)

"רציתי לפגוע בקודש קודשים ובפופיק של השמאל שלחץ לשחרר את הרוצחים של המשפחה שלי, ובממלכתיות של המדינה והממשלה, שיחושו קצת ממה שאנו מרגישים", כך אמר היום (שישי) לוואלה! חדשות שבואל סחיווסחורדר, שהשחית הלילה את האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר במקום הירצחו בתל אביב. במסגרת עסקת שליט צפויים להיות משוחררים גם המעורבים במות הוריו ושלושה מאחיו בפיגוע הקשה במסעדת סבארו בירושלים בשנת 2001. סחיווסחורדר, בן 27 מגבעת שמואל, נעצר הלילה על ידי משטרת תל אביב ושוחרר כעבור מספר שעות בערבות לאחר שסמוך לשעה אחת בלילה שפך צבע על האנדרטה וסמוך אליה ריסס כתובת גרפיטי שקראה לשחרר את רוצחו של רבין, יגאל עמיר.

השחתת אנדרטת רבין - כותרות נוספות:
מצלמות העירייה תיעדו: כך הושחתה האנדרטה לזכר רבין
הושחתה האנדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב
"גלעד ייפגש לראשונה עם הוריו בבסיס במרכז הארץ"
צפו: קריאות גנאי בטקס לנפגעי פעולות האיבה

צעיר השחית האנדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב וריסס עליה כתובות תג מחיר. דרור עינב
"המטרה הייתה לפגוע בדבר הכי ממלכתי במדינה"/דרור עינב

"אינני מצטער על המעשה", אמר, "אם הורסים ופוגעים במה שקדוש לי ולמשפחה שלי ומשתינים על הקבר של ההורים שלי, מה אני אמור לעשות? המטרה הייתה לפגוע בדבר הכי ממלכתי במדינה, ככה אולי ישמעו אותנו. בכל השנים הללו לא שומעים את המשפחות השכולות, איך אנחנו מתמודדים עם האובדן, על הקשיים שלנו ומבקשים מאתנו להיות עכשיו הקורבן של כל המדינה ולקבל את הדין באהבה". סחיווסחורדר המשיך ואמר כי "על מה יש לי להצטער? זו פעולת מחאה לגיטימית. אותו שמאל שלחץ על הממשלה ללכת על העסקה הזאת וקורא לרוצחים של ההורים והאחים שלי "לוחמי חופש" מבין עכשיו טיפה איך זה מרגיש כשפוגעים במשהו שחשוב לו".

לדבריו, מאז שנודע לו על שחרורם של שניים מהאנשים שעומדים מאחורי הפיגוע הקשה במסעדת סבארו ובהם אחמד דגלאס, ראש החוליה ואחלאם תמימי שהסיעה את המחבל המתאבד אל המסעדה, הוא ואחיו אינם יודעים מנוח. "אנחנו בוכים כל הזמן ויש חלק מאתנו ששוקלים להוציא את הגופות של ההורים שלנו מהקבר. לא משאירים לנו ברירה. זה לא שתכננתי את הפעולה אבל כבר כמה ימים שאנחנו מאוד נסערים. חאלד משעל יושב וצוחק עלינו ומספר שהרוצחות הקדושות שלו משתחררות ומה אני אמור להבין מזה? אולי הציבור עכשיו יתעורר", אמר. "במדינה שלנו נהגו לבדוק כמה עולה קוטג' בארה"ב או בבריטניה לעומת המחיר בארץ, אבל למה לא השוו כיצד המדינות הללו מטפלות באירועים של חטיפות חיילים? באפגניסטן נערפו 72 ראשים של חיילים ואף אחד לא מדבר על זה כי בארה"ב יודעים שזה עלול לפגוע בביטחון ובריבונות שלהם. ופה לעומת זאת משחררים מרצחים ומפרים את ההתחייבות שלהם כלפי בית המשפט והמשפחות. זה אוכל אותי מבפנים ואחותי אפילו חוששת לחייה, דורשת שיצמידו לה מאבטח צמוד ומפחדת שאותם מחבלים ינסו לפגוע גם בה . רציתי להחזיר גם לממשלה", הוסיף.

כעת, לאחר ששוחרר בערבות, מקווה סחיווסחורדר כי לא יועמד לדין. "לא שברתי ולא הרסתי וכל מה שעשיתי כבר שטפו והורידו", אמר. "ההתנצלות היחידה היא בפני משפחת רבין, אולם גם בפניהם אינני מרגיש צורך להתנצל כי לא מדובר בקבר של אביהם. ברגע ששוחטים פה פרות קדושות כמו שחרור רוצחים, גם הקבר של רבין כבר לא קדוש".

אין זו הפעם הראשונה שסחיווסחורדר מבטא את מחאתו בפומבי: במהלך טקס הממלכתי בהר הרצל בירושלים ביום הזיכרון השנה התפרץ סחיווסחורדר לעבר מנכ"ל הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, בעת שהניחה זר וקרא לעברה קריאות גנאי. הוא התבקש על ידי מנחה הטקס להירגע, ולבסוף הוצא מהמתחם על ידי המשטרה הצבאית. הוא קבל נגד היחס שלטענתו בני משפחתו זוכים מהמוסד לביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully