וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד העסקה: "לא לשחרור סיטונאי של רוצחים"

ארבעה ימים לפני מועד מימוש העסקה לשחרור גלעד שליט, עתר ארגון נפגעי הטרור אלמגור לבג"ץ כדי לדחות ביצוע חילופי האסירים בכדי לאפשר בחינה מדוקדקת של האסירים שישוחררו

ארגון נפגעי הטרור – אלמגור, הגיש בצהריים (שישי) עתירה לבג"ץ בדרישה להוציא צו על תנאי שיעכב את ביצוע העסקה לשחרור גלעד שליט, זאת בכדי לאפשר לארגון לבחון לעומק את זהות 1,027 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר בעסקה. כמו כן, העתירה הוגשה נגד "עצם ההחלטה של שחרור סיטונאי של רוצחים". יו"ר אלמגור, מאיר אינדור, הסביר לוואלה! חדשות לאחר הגשת העתירה כי עד השלמת העסקה המתוכננת ליום שלישי הקרוב לא יספיק הארגון לערוך בחינה מדוקדקת של שמות האסירים שישוחררו, המעשים שעשו, והדבר יקשה על גיוס המשפחות ששכלו את יקיריהן בכדי לעתור נגד העסקה.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות:
חמאס פרסם שמותיהם של 456 אסירים שישוחררו בעסקה
פרטי העסקה לשחרור שליט שחמאס לא רוצה שתדעו
עסקת שליט תצא אל הפועל ביום שלישי

"סד הזמן הקצר שהונהג על ידי הבג"ץ למקרים קודמים לאפשר לנו לבדוק ולערער על רשימת השמות אינו מעשי הפעם אל מול הצורך לבדוק למעלה מאלף שמות, תיקים כבדים וגדולים וכידוע למשפחות אלו שירצו לערער (רובן גם לא מודע לעניין וטרם קיבלו הודעות) אין משאבים ומנגנונים שיעשו זאת", נכתב בעתירה.

בנוסף, בארגון הסבירו כי הם מתנגדים מבחינה עקרונית למימוש העסקה ולשחרור היקף כזה של אסירים פלסטינים. "בשל ההיקף הדרמטי של מספרי המחבלים ורוצחים עם דם על הידיים בהם ארכי רוצחים שנידונו למספר מאסרי עולם על רצח עשרות אזרחי ישראל, שחרור מחבלים שלא היה כדוגמתו גם לא בעסקת ג'יבריל, ובשל ההשלכות הנפשיות על נפגעי העבירה של אותם מעשי רצח ופציעה בשל האיום הביטחוני שהיא יוצרת על אזרחים וחיילים בעתיד, אנו מערערים גם על עצם החלטת הממשלה בהיותה מעשה בלתי סביר ובלתי מידתי", נכתב בעתירה.

לדברי אינדור, על בית המשפט להתערב בעסקת שליט, שכן בשונה מעסקאות קודמות, הפעם אין מדובר בעניין מדיני. "על בית המשפט העליון לבדוק את האיזון הנדרש בין חומרת העסקה לחומרת תוצאותיה אל מול תכלית העסקה של שחרור חייל אחד", ציין אינדור שהדגיש כי על בית המשפט להתייחס לסיכון שייטלו חיילי צה"ל שבמקרה הצורך יצרכו ללכוד שוב את האסירים שישוחררו אילו ישובו לעסוק בטרור.

האם אתם בעד או נגד העסקה? הצביעו בפייסבוק

חמאס פירסם שמות 456 אסירים שישוחררו

אתמול פרסם את האינטרנט של תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" השייכת לחמאס רשימה מלאה של אסירי הארגון שצפויים להשתחרר בעסקה. לפי הפרסום צפויים להשתחרר מהכלא הישראלי, בין היתר, יחיא סנואר ורוחי מושתהא, שני פעילים בכירים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. סנואר שפוט לחמישה מאסרי עולם לאחר שהורשע ברצח משתפי פעולה עם ישראל והיה מעורב בחטיפתו של החייל נחשון וקסמן.

בנוסף, על פי הדיווח צפויים להשתחרר גם ג'יהאד ירמור, שנטל חלק בחטיפתו ורציחתו של וקסמן ב-1994, ומוחמד שראתחה – ראש החולייה שחטפה ורצחה את החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון. ישראל תשחרר גם חוסאם בדראן, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בשומרון שנלכד ב-2002 לאחר ששיגר מתאבדים לפיגועים בדולפינריום, למלון פארק ולמסעדת סבארו, וכן את מוחמד דגלאס, שנידון ל-15 מאסרי עולם בגין רצח 19 ישראלים בפיגוע ב"סבארו".

עם זאת, בישראל מתגאים כי מרבית האסירים ה"כבדים" של חמאס לא ישוחררו בעסקה, ובראשם אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, עבדאללה ברגותי. ברגותי נידון ל-67 מאסרי עולם, בין היתר על חלקו בפיגועים במסעדת "סבארו", במועדון "שפילד קלאב" בראשון לציון, באוניברסיטה העברית בהר-הצופים ובאוטובוס קו 4 בתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully